Gå til innhold

e30 316iA coupe. 90mod, bruksrotte. Just.senk SOLGT

scoot
 Share

Anbefalte innlegg

Bruksrotta vurderes solgt da skolegangen plutselig involverte 6 ukers sommerskole med start i juni, yiiha!

Info om bilen;

E30 coupe, uten takluke. 1990 modell med M40b16, 144 000km på tellern og servicehefte fram til 120. Tight som faen, EU-OK i fjor høst, kun brukt en måned og stått rolig/vært prosjekt i vinter.

Montert justerbart senkesett, 51mm fjørbein foran med nye hjullager. tüv medfølger men har ikke fått godkjent den enda.

Mye nytt i bremser, ny bensintank, nye bremserør, ny bærearm foran. Tight i styring, girkassa girer som en drøm. Bærer preg av lav km.

Rust er det inget og snakke om, litt flekker men har ikke funnet noe som helst under ( og det er jo litt fint med tanke på at jeg har demontert en del i forbindelse med bensintanken ). Understellsbehandlet for en del år tilbake.

Interiørmessig er den litt shabby, men forrige eier har valgt å dytte inn noen brune bøttestoler med vippfunksjon ( Gøøør-gode og sitte i forøvrig, og bilen er som en go-kart på svingete vei. Får virkelig frem gliset om du har litt fart gjennom svingen ass )

Som dere ser på bildene er jo panseret blankslipt og latt naturen få gjøre sine underverker, jeg syns det er tøft, men det er smaksatt. Kjøp et grønt panser og du har en pen bil! :)

Nye sommerdekk på klassiske og litt slitte MIM 15", splitter nye Nokian Hakkapelita R på stålfelg som vinterhjul. Ellers kan bilen skimte med ok lakk, og et jævlig bra utgangspunkt for noen som ønsker prosjektbil. Ellers er det en perfekt bil som bruksbil.

Ny stereo kan medfølge :)

Såå er det jo noe negativt som alltid, det meste omfatter egentlig den klassiske M40 motoren. Og du gjettet riktig, den tikker! Men den fjusker ikke, så er ikke noe problem å kjøre med egentlig. Og som bildene viser er jo bilen OK lav, så den har jo subba seg en liten sprekk i bunnpanna. Dette er tettet, så den lekker ikke olje.

Nylig servet med plugger, filter og freeesh olje! =)

g9uz89r92ioflsgva175.jpg

cqqrpk4i1kg5d269011a.jpg

gluysrw52qtnkp3nhy7i.jpg

Bedre bilder kommer ASAP

Prismessig vet jeg ikke hvor mye jeg kan forvente, men det ligger jo en del gode deler her, komplett 51mm fjørben med justerbar senk, bøttestoler med vippfunksjon, og litt sånn småtteri.

Selvkosten er på 16 laken, og siden bilen er godkjent halvannet år til er vel ikke det så galt? Bud mottas, men jeg er vel ikke interressert i å gå så langt under 16 i allefall :)

Mvh

Magnus Langvik

HALDEN

45066867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAAASSE BILDER:

DSC_0016.jpg

DSC_0015.jpg

DSC_0014-1.jpg

DSC_0013.jpg

DSC_0012-1.jpg

DSC_0011-1.jpg

DSC_00102.jpg

DSC_00092.jpg

DSC_0008-1.jpg

DSC_00072.jpg

DSC_00062.jpg

DSC_00052.jpg

DSC_0004-1.jpg

DSC_00032.jpg

DSC_0002.jpg

DSC_0001.jpg

Og til slutt har jeg prøvd å få et par tøffe bilder :D

CSC_0020.jpg

CSC_0019.jpg

Som dere ser ut fra bildene er dette et jævla bra karrosseri for rust, kun overflaterust litt her og der.

Personlig liker jeg stilen, men fyr på et grønt panser og det er en ganske pen e30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...