mircoo Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Hei Har begynt å skru litt på min BMW i håp om å få skiftet topp pakningen men har satt meg litt fast. Har kommet til det punktet hvor jeg skal huke av register reima fra kamakslingen, men der måtte jeg stoppe og forhøre meg litt først. Vil det ikke i teorien bare være å huke på reima igjen når jeg har skiftet pakningen, såframt at jeg ikke rører kamakslingen og drivakslingen? Reima har jo samme avstand mellom "taggene" (?). Håper på svar og tips, kanskje jeg får skiftet den iløpet av uken! Mvh Eirik!
kjellsigvald Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 lag et merke me tusj eller liknende på reim, å en tann på kam drevet, ta den forsiktigt av kam uten at den flytter seg på veiv, deretter kan du stramme den opp me strips så den ikkje flytter seg mens du bytter toppakn. lykke til:)
janerik171187 Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 bytt reima samtidig du, om ikke du vet den er veldig ny da (både alder og km), skal vell byttes på 40000km på m40 motorene. koster ikke stort for en ny reim heller. når du har satt på reima så turn motoren manuelt og sjekk at merkene på reimhjulene passer på merkene på blokka\toppen et par ganger før du sier deg fornøyd.
mircoo Skrevet April 26, 2011 Forfatter Skrevet April 26, 2011 Takker for så raskt svar! Reima er nokså nylig skiftet, ikke gått mer enn et par tusen km, så jeg prøver å gjøre det litt enkelt denne gang, da jeg ikke er så erfaren på å skru ennå. Men ja igjen, tusen takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå