Gå til innhold

hvilken motor skal jeg velge til min e30 bane bil?

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det meste av turbo bygg er dyrt så vist det er så enkelt som beskreve oppi her så ville eg ha gått for m30 motor og, synst det er kjedelig att ikkje nokken fortalte meg dette før eg begynte på m20 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eventuelt en s14 med turbo.. er ikke så forbanna dyrt og du kan få mye hk og fin fin vekt fordeling...

hehe... har du sett hva deler til S14B2* koster?!

det ER forbanna dyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eventuelt en s14 med turbo.. er ikke så forbanna dyrt og du kan få mye hk og fin fin vekt fordeling...

hehe... har du sett hva deler til S14B2* koster?!

det ER forbanna dyrt

Det trur eg og, eg har snakka ein del med KSR. Dei bygge s14, er snart ferdig. Herregud for ein prislapp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S14 er begynner jo å bli kraftig overpriset, må ikke glemme at di råeste i motorene i RC er S14 og har en heftig prislapp, siden de er bygd på BMW biter gjør etterspørselen noe med prisen på topper og blokker....

Skal du ha mye morro for minst mulig kr hadde jeg gått for en stor sugis, evt en supra motor med mindre justeringer dersom di er rimelige i innkjøp.

Alternativt kjøp en ferdig bygd og bremsa og utprøvd turbo motor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kjøre noe som tåler utpå bana, mtp, effekt, vekt, moment, og utveksling, så hadde jeg gått for en s50b30/32 med 525 tds kasse, 535 bakaksling, grunnet standard levert med sperre, og tåler utrolig mye! Husk 286/ 321 hk er nokså mye i en e30, hvis du skal ha en problemløs motor med mer effekt hadde jeg glatt gått for kompressor framfor turbo

Hvis du velger en kombinasjon fra m5 e34 (s38 b36/8) blir det veldig dårlig vektfordeling i forhold til forstilling og bakstilling, blir veldig framtung, da denne motoren er meget tung i forhold til s50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...