Gå til innhold

hvilken motor skal jeg velge til min e30 bane bil?

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joda det enkleste er å bruke originalt, da blir det minst jobb, hva med en Volvo V70R 5 Syl ? 265 hk originalt og du får kjøpt deler så du kan montere motoren direkte på Volvo 240 gearkasse, da har du ihvertfall noe som ingen andre har foreløbig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt faktisk på med en kompis sin toyota supra med 570 hk på hjula nå i påsken, og må si at det var en av de kjedeligste kjøreturene jeg har hatt....

Det er ikke bare effekt som betyr noe...

Like viktig er hvordan du opplever effekten.

Derfor er de skrikende sugemotorene fra bmw kule.

De kan du dra og dra på turtall, det er moro med motorer hvor du slipper å gire hele jævla tiden.

På den supraen, som jo heller ikke hadde mye lag, så bare smelller effekten til og du banker på sperra, og så må du gire. Og når du girer, så orker ikke motoren noe, for ladetrykkeet faller, og en 2JZ uten ladetrykk er IKKE så jævli heftig når du prøver å kløtsj kicke eller få hjulspinn...

Hvis du kun skal drifte, så kjør på med 2JZ, men jeg må si at jeg støtter meg bittelitt på disse andre her, s54 er nok en lættis sugemotor siden den varver 8000rpm, og en m30 med turbo hadde nok gjort deg like lykkelig, og ikke like fattig, som en 2jz

EDIT: selv kjører jeg e30 med s38b38, og det spinner bra i 3 og 4 gir det... Holder lenge for "vanlige folk i gata"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heller faktisk mere og mere over på m30 motoren.

er jo ett rimelig alternativ i forhold til mange andre bmw motorer jeg har sett på.

har også vurdert m3 fra e36 eller e46.

har sett på ebay men er usikker på hvordan det blir med frakt og slikt.

er jo ikke så dyrt i fra der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S54B32, blir du lei så er det bare å mate på med ESS kompressor eller evt. turbo. Det er ihvertfall planen min :P Har sett et par S54 med turbo og til tross for at jeg ikke er superfan av turbomotorer så ble jeg mektig imponert, den gruser i hvertfall 2JZ med tanke på effekt på samme ladetrykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
er det noen som har noen erfaring med m30b3.2 i e30 da?

er rundt 450hk i denne motoren. skal da funke ganske greit i ein e30 som skal brukes på bane det:)

m30b32, 197hk og 285nm.. ble levert orginalt i e30 på det sørafrikanske markedet.

Bare å søke opp på Bmw 333i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...