Gå til innhold

Fett fra drivaksel, E46 touring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 318i 2001 modell hvor jeg skiftet hjullager bak i påsken. Når jeg nå skulle skifte dekk oppdaget jeg at det hadde kommet ganske mye fett på innsiden av felgen. Det ser ut til å ha kommet fra "klokka" på drivakselen ytterst mot hjulet, den med tannkransen for antispinnsystemet på. Det har ikke kommet fra lageret, for der inne er det tørt, og det har heller ikke kommet fra mansjetten for den er også helt tørr.

Er det fett i den "klokka" eller har dette kommet fra noe annet sted?

Skrevet

Har du selv lagt om dekk?

Om ikke, så har kanskje de som har gjort det, satt inn navet med veldig mye fett og det stammer derifra.

Skrevet

Det kommer nok ikke fra navet. Det ser ut som det kommer fra drivakselen, mellom ytre mansjett og navet. Det kommer ikke fra navet og ikke fra lageret, fordi det er ikke noen rester av fett der.

Se bildet for beskrivelse av hvor fettet ser ut til å komme fra.

6jxjta0vqyv7ieiims7y.png

Skrevet

Tja, ikke helt. Det kan se ut til at hele drivakselen bør byttes, det er ingen servicedeler på den siden av den. Spørsmålet er vel egentlig hvor lenge dette holder nå fettet har kommet ut...

Det er vel like greit å bare bestille seg en drivaksel tror jeg...

Skrevet

Det kan holde veldig lenge, så lenge at du glemmer det.

Men til slutt vil du få en veldig spesiell lyd som bråker, da er det på tide å skifte. Trenger ikke enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...