R Andersen Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Hvilken mellomaksel skal man bruke på en E30 med S50? Har 3.0 med 5-trinns kasse og E30 M3 understell/diff. Sitter en mellomaksel der nå, men den er ca. 3 cm for kort.. Den måler ca. 143 cm. Finnes det en orginal BMW-aksel som passr bolt-on, eller må jeg få den jeg har nå forlenget?
R Andersen Skrevet April 27, 2011 Forfatter Skrevet April 27, 2011 Vet du lengden på de, og at de passer garantert? Den fra E36 328, er den lik på alle årsmodeller?
R Andersen Skrevet April 27, 2011 Forfatter Skrevet April 27, 2011 Nei, det vet jeg ikke. Hvordan gjør man det? Har aldri demontert en mellomaksling før....
ehrnst Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Ta en stor tang å løsne den mutteren på midten. Dra fra hverandre og stram:) Jeg ville fettet opp der og
R Andersen Skrevet April 27, 2011 Forfatter Skrevet April 27, 2011 Ok, hvor mye har man sånn ca. å justere på der, og hvor mange NM skal den strammes til igjen ved montering?
ehrnst Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Godt spørsmål. Verdt å prøve da:) hvis ikke så passe nevnte akslinger. Den treger ikke mange nm
R Andersen Skrevet April 27, 2011 Forfatter Skrevet April 27, 2011 Takk for svar! Da får jeg se om jeg kan få lurt ut ca. 3 cm til av den akslingen, hvis ikke så får jeg se meg etter en annen. (Selv om jeg har mer enn nok andre ting å bruke penger på nå...)
Kristov Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Den store mutteren skal bare håndstrammes. Står den fremre delen helt inntil mellomaksellageret? Om ja, så bør det gå fint å justere ut 3 cm.
R Andersen Skrevet April 27, 2011 Forfatter Skrevet April 27, 2011 Det vet jeg ikke. Jeg sjekket ikke det iom. at jeg ikke visste at det gikk ann å justere lengden, så får sjekke det neste gang jeg er i garasjen. Skal mellomakselen stå helt inntil diff, eller går det bra hvis det er en liten glippe der? (Tenkte hvis jeg ikke får justert lengden 100%)
T. Thøgersen Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Jeg vil anta at det bør ligge så tight inntil diff som mulig, mtp flensene vel bør ligge "inni" hverandre. Enklere med originalbil vet du Raymond.
Kristov Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Det vet jeg ikke. Jeg sjekket ikke det iom. at jeg ikke visste at det gikk ann å justere lengden, så får sjekke det neste gang jeg er i garasjen. Skal mellomakselen stå helt inntil diff, eller går det bra hvis det er en liten glippe der? (Tenkte hvis jeg ikke får justert lengden 100%) Det er kun fremre del som lar seg justere. Mot diffen er det bare en måte å skru det sammen på - dvs. helt inntil flensen. Husk også at mellomaksellageret skal ha 5mm forspenn fremover.
R Andersen Skrevet April 27, 2011 Forfatter Skrevet April 27, 2011 Regner med det jeg også.. Orginalbiler er kjipe greier, men noen ganger så hadde det vært greit med en orginalbil igjen....
ZhilleN Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 og du aner ikke hvilken mellomaksel som sitter på bilen pr. dags dato??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå