Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken mellomaksel skal man bruke på en E30 med S50? Har 3.0 med 5-trinns kasse og E30 M3 understell/diff. Sitter en mellomaksel der nå, men den er ca. 3 cm for kort.. Den måler ca. 143 cm. Finnes det en orginal BMW-aksel som passr bolt-on, eller må jeg få den jeg har nå forlenget?

Skrevet

Vet du lengden på de, og at de passer garantert? Den fra E36 328, er den lik på alle årsmodeller?

Skrevet

Ta en stor tang å løsne den mutteren på midten. Dra fra hverandre og stram:)

Jeg ville fettet opp der og

Skrevet

Ok, hvor mye har man sånn ca. å justere på der, og hvor mange NM skal den strammes til igjen ved montering?

Skrevet

Takk for svar! Da får jeg se om jeg kan få lurt ut ca. 3 cm til av den akslingen, hvis ikke så får jeg se meg etter en annen. :) (Selv om jeg har mer enn nok andre ting å bruke penger på nå...) :roll:

Skrevet

Det vet jeg ikke. Jeg sjekket ikke det iom. at jeg ikke visste at det gikk ann å justere lengden, så får sjekke det neste gang jeg er i garasjen.

Skal mellomakselen stå helt inntil diff, eller går det bra hvis det er en liten glippe der? (Tenkte hvis jeg ikke får justert lengden 100%)

Skrevet
Det vet jeg ikke. Jeg sjekket ikke det iom. at jeg ikke visste at det gikk ann å justere lengden, så får sjekke det neste gang jeg er i garasjen.

Skal mellomakselen stå helt inntil diff, eller går det bra hvis det er en liten glippe der? (Tenkte hvis jeg ikke får justert lengden 100%)

Det er kun fremre del som lar seg justere.

Mot diffen er det bare en måte å skru det sammen på - dvs. helt inntil flensen.

Husk også at mellomaksellageret skal ha 5mm forspenn fremover.

Skrevet

Regner med det jeg også.. Orginalbiler er kjipe greier, men noen ganger så hadde det vært greit med en orginalbil igjen.... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...