Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Kjøpte bilen delvis demontert. Dvs. at diff/bakstilling var demontert, og regnet med at ting var i orden, men skal sjekke opp i om jeg får justert den slik at det passer før jeg tar en telefon til selger...

Skrevet

Takk for det bildet, Kristov!

Men er det den store mutteren som kun skal strammes til med håndkraft? Nå er det jo bakover jeg trenger å justere den, og etter hva du sa, så er det kun fremre del som går å justere? Da har jeg vel et problem?

Skrevet

Det skal jeg få gjort. Skal sikkert en tur opp dit i løpet av helgen. Sender deg en PM eller svar her da.

Skrevet

Du justerer jo den totale lengda på mellomakselen, også er det sleidespor i festet til opphengslagret så det er ikke enten foran eller bak som er justerbar. Spørs bare om du kan dra den fra hverandre så mye som 3 cm til uten at den risikerer å glippe fra hverandre. Ta den fra hverandre og mål så du er helt sikker. Bare husk å merke så den treffer rette splinesen den FØR du drar den fra hverandre :D

Skrevet

Om ikkje eg huska heilt feil så er vel opphengslageret låst med låsering og skrudd oppi karossen som på bildet oppafor her, så bakover går ikkje å justere. Det veit iallefall eg som har tilpassa dette på min bil, da ikkje ein s50 men m20 med m50 m3 kasse.

Det eg måtte gjere siden opphenget til m50 akslinga som eg hadde hadde opphengslageret lenger bak var å sveise borre 2 hull i karossen for også sveise 2 muttre oppi så eg fekk skrudd akslinga fast.

Etter det justerte eg framover på splinesen...

Skrevet
Du justerer jo den totale lengda på mellomakselen, også er det sleidespor i festet til opphengslagret så det er ikke enten foran eller bak som er justerbar. Spørs bare om du kan dra den fra hverandre så mye som 3 cm til uten at den risikerer å glippe fra hverandre. Ta den fra hverandre og mål så du er helt sikker. Bare husk å merke så den treffer rette splinesen den FØR du drar den fra hverandre :D

Avstanden for innfestingen av mellomaksellageret til diffens inngående flens er stort sett den samme. Noe er det selvfølgelig å gå på i de slissede sporene men det er først og fremst for å preloade lageret.

En annen grunn til at det ikke passer kan være at mellomaksellageret er feil - dvs. preface bil og faclift mellomaksellager evt. omvendt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...