danny91 Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 jeg lurte på hva som kanskje hadde vært best å kjøpt vis jeg hadde hatt 100.000kr. veldig glad i bmw og audi(ja, kom fram hatere:p) vil også noe som faktisk kan komme opp i 100km/timen iløpet av dagen, siden på min 316 må man faktisk dra foten gjennom gulvet for å få den over 20km/timen vil helst ha komfort-bil, 5serie... A6... noe lignende. A6 stv har sånn standard greit utsende, ikke noe spesielt kult eller noe. 5serie, da må det lxm bli nyere enn E39(er ikke så glad i E34 eller E39) har en E36 nå, og det+E30 er det eneste utsene jeg liker egentlig med bmw+alt stylingen man kan få til det. noen som har noe tips om hva jeg kanskje burde kjøpe, eventuelt vise meg noen bilder av E39 som er litt styla så jeg veit hvor fine de virkelig kan bli(siden du kommer vel ikke alt for langt med 100lapper til en nyere 5-serie enn det? blir nok ikke noe bilkjøp for til høsten/vintern, da jeg forhåpentligvis får meg fast arbeid... takk for hjelpen, og hatet ang audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheUltimateDrivingMachine Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Du må nok nøye deg med en e39 om du skal få en 5-serie til under 100k. Hvis du ikke er noe glad i utseende på e39, hvorfor ikke se etter noe helt annet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny91 Skrevet April 28, 2011 Forfatter Share Skrevet April 28, 2011 derfor jeg tenkte A6. men vil tenkte litt på bensinforbruk, og litt av vært. foretrekker sedan, men A6 sedaner er ikke så spesielt fine de heller. da blir det bedre å bare skaffe seg en A6 stv, men jeg har falt for noe av bmw's "look" ting skal ikke være så lett:p veldig glad i fattern's A6 2.5TDI 2002mod stv, skinnseter, bose-anlegg etc. men prøver å holde meg litt igjen på bmw også. begge audi a6/bmw 5-serie har noe bra og dårlig. prøver å få dere gutta til å dra meg over til den riktige siden xD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheUltimateDrivingMachine Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 vanskelig å skjønne hva du mener. Men for å dra deg over til den "riktige" siden.. Jeg har ikke noe i mot audi. Er sikkert bra biler å kjøre de a6'ene. Har aldri kjørt selv, men bare sittet på. Behagelig kjøretur det. Kjører selv e39, 520. Er ikke noe racer for å si det sånn, men du får en utrolig behagelig og stille kjøretur, samtidlig som den føles sportslig nok. I mine øyne er e39 en av de fineste bmw'ene som er laget (i den prisklassen), så det er mye av grunnen for at jeg valgte nettopp denne.. Hadde jeg ikke likt utseende slik som deg, ville jeg antakeligvis valgt noe helt annet. Når det kommer til bensinforbruk derimot... Er det ikke så mye å skryte av. Ligger på litern++ i snitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Hold deg for all del vekk fra Audis 2.5 tdi motorer. Bare tull med kammene samt mye annet tull om du vurderer en slik bil med denne motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Ser du har 3 serie og er misfornøyd med motor. Hvorfor ikke kjøpe en E46 som jeg synes er en knallfin bil, og antagelig ikke synker så fort i pris som E39? Du får mye 3 serie for 100 k Bruk samme pris på en E36 og du kan få bil som kommer helt opp i 80 km/t i løpet av dagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Har selv vært eier av BMW, Mazda, diverse VW, Honda, og annet med alle hver sine erfaringer. Siden du er åpen for både Audi og BMW så spiller det i alle fall ingen rolle for deg om den skyver på bakhjula eller drar seg fremover som en grevling. Ser ut som du bryr deg om at den skal være romslig, relativt greit forbruk og under 100k. Som folk sier, du kan glemme å få annet enn E39 til den prisen og trolig da en bensinmotor som tar gode literen på mila. Kanskje du får en grei 525 diesel. Selv solgte jeg BMW pga drivstoff og boligkjøp. Jeg leaser nå en 2011 Honda Cr-Z selv om jeg var skeptisk til å gå tilbake til grevlingbil. Men ble imponert hvordan den fordelte kreftene på forhjula samt det å fylle en gang i mnd og full tank på 32 liter var helt topp! Min plan fremover er å lease denne bilen og så revurdere bilkjøp etter dette basert på økonomien. Banken kan hende sier nei, men da leaser jeg 3 nye år. Gode erfaringer til nå. Men en ting er ikke i tvil, BMW er suverene på komfor og jeg skal uten tvil tilbake igjen. Men det er mange artige biler der ute! Cr-Z er en av dem =) Men ikke en romslig bil, hehe. Men er du ung, lite kjøreerfaring så ville jeg nok ikke gått for leasing mtp at den skal leveres tilbake igjen i den stand en normal 3 år gammel bil skal være. Parkeringsbulker, kantkjørte felger etc kan koste deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Synes nå ikke E39 ser så ille ut. *BMWpowers gammelbil http://www.bmwguiden.no/forum/viewtopic ... &start=510 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Nydelig den ja. Eneste jeg har å utsette på E39 er den merkelige fronten,panser eller lykter. Jeg vet ikke hva. Hver sin smak da.Men denne må vel være den peneste jeg har sett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny91 Skrevet April 29, 2011 Forfatter Share Skrevet April 29, 2011 Ser du har 3 serie og er misfornøyd med motor. Hvorfor ikke kjøpe en E46 som jeg synes er en knallfin bil, og antagelig ikke synker så fort i pris som E39? Du får mye 3 serie for 100 k Bruk samme pris på en E36 og du kan få bil som kommer helt opp i 80 km/t i løpet av dagen jeg vil helst ha en romslig bil, så må bli 5-serie eller noe annet. jeg digger komforten i den, men ikke helt utvendig utsene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny91 Skrevet April 29, 2011 Forfatter Share Skrevet April 29, 2011 Har selv vært eier av BMW, Mazda, diverse VW, Honda, og annet med alle hver sine erfaringer. Siden du er åpen for både Audi og BMW så spiller det i alle fall ingen rolle for deg om den skyver på bakhjula eller drar seg fremover som en grevling. Ser ut som du bryr deg om at den skal være romslig, relativt greit forbruk og under 100k. Som folk sier, du kan glemme å få annet enn E39 til den prisen og trolig da en bensinmotor som tar gode literen på mila. Kanskje du får en grei 525 diesel. Selv solgte jeg BMW pga drivstoff og boligkjøp. Jeg leaser nå en 2011 Honda Cr-Z selv om jeg var skeptisk til å gå tilbake til grevlingbil. Men ble imponert hvordan den fordelte kreftene på forhjula samt det å fylle en gang i mnd og full tank på 32 liter var helt topp! Min plan fremover er å lease denne bilen og så revurdere bilkjøp etter dette basert på økonomien. Banken kan hende sier nei, men da leaser jeg 3 nye år. Gode erfaringer til nå. Men en ting er ikke i tvil, BMW er suverene på komfor og jeg skal uten tvil tilbake igjen. Men det er mange artige biler der ute! Cr-Z er en av dem =) Men ikke en romslig bil, hehe. Men er du ung, lite kjøreerfaring så ville jeg nok ikke gått for leasing mtp at den skal leveres tilbake igjen i den stand en normal 3 år gammel bil skal være. Parkeringsbulker, kantkjørte felger etc kan koste deg. vis det hadde blitt audi ville det blitt quattro, mest pga det 4x4 systemet der er helt genialt. parkeringsbulker,kantkjørte felger etc. er det lite å gå med. bor på landet så parkerer utafor garasjen med flere titalls meter mellom bilene, er UTROLIG forsiktig med felger, kan parkere midt i gata bare for å holde meg flere meter uta fortauet:p også parkerer jeg langt unna mange andre, eller prøver å komme meg mellom 2 strøkne dyre biler:) har hatt erfaring med at bmw er god til å dra litt drivstoff, og jeg som kjører nesten 7mil vær vei til jobb vær dag, skriker alle "golf 1.2liter!" men... jeg er ikke klovn da;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet April 29, 2011 Share Skrevet April 29, 2011 Det er jo bra Danny Men da kan du jo høre med Audi og Bmw forhandlere mtp leasing så kan du se på alternativene på ny bil. Men da blir det jo fort litt dyrere. Tror jeg kom frem til 3500,- i mnd for en 2011 320 cupe på en kampanje ifjor høst. Men skader aldri å ta en runde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny91 Skrevet April 29, 2011 Forfatter Share Skrevet April 29, 2011 i forsikring da tipper jeg? fattern har sakt han kan ordne forsikring på bilen min via firmaet sitt, så lenge det ikke er noe vrak, som den jeg har nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Mai 2, 2011 Share Skrevet Mai 2, 2011 en e39 nyere enn 2001 med den "nye" 2,2 motoren er nok det beste å gå for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå