Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Unngå høytrykk, spyl fornuftig med en hageslange og ikke direkte på elektriske komponenter så går det som regel bra. Jeg har bare opplevd problemer med en bil, en Golf3. Der måtte fordeler og plugghetter rengjøres/tørkes etter vask.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd problemer med min e34, men så gjør jeg det ikke så ofte. I tillegg er jeg som Odd sier nøye med å ikke dynke elektriske komponenter med vann. Ellers bruker jeg Statoil motorvask på kald motor, gnikker litt med en svamp og skyller av. Blir veldig bra resultat av det :)

Du kan jo legge en plastpose over enkelte elektroniske dubeditter.

Skrevet

Unngå å spyl mot lmm, motor/diagnosestikk og omegn, gassspjeld og omegn, sikringsboks å andre elektriske komponenter.

M50 er godt kapslet inn med deksla, så lett spyling tåler det nok.

Ha lunken motor når du spyler, ikke varm og ikke kald.

Etter spyling starter du opp og lar den gå litt så det blir varmt og damper bort i kriker og kroker.

Skrevet

bruk høyttrykk, det går helt fint ;) er det M50 motor burde du sjekke at tetningsringen på påfyllingslokket til motorolja er hel og tett, ellers får du plugghøl fult av vann og en motor som hoster og harker :) tar motorvask på flere kundebiler daglig, så lenge motoren er original og ikke montert åpent luftfilter er det bare å måke på med høyttrykk overalt :)

Skrevet

Når alt er tørt så dynk alle plastdeler med vinylshine,bruk så en malerkost med stor bust på delene så alt blir strøkent,en stor kost er også fin å bruke på plastdelene i interiøret,armor all matt finish er bra til dette.

Skrevet

Veit at coilene på enkelte biler kan sprekke om de får stor varmeforsjell. Viss man tar motorvask på varm motor f.eks. Selv pleier jeg å dynke motorrommet med avfettning og spyle av med høytrykk og har alderi hatt noe problem med det. Har hørt at enkelte verksteder ungår motorvask (vertfall på bensinbiler) da det noen ganger går drit.

Skrevet

På bensinmotorer bruker jeg å være litt forsiktig med motorvask.

På M50 motoren er det som nevn lenger opp her at den er godt beskyttet med plastdeksler så her burde det gå ganske greit.

Prøv å ikke spyl direkte på kontakter, ta gjerne en blåsepistol å blås tørt i motorrommet, og da spesielt på stikk.

La deretter motoren gå en stund slik at varmen fra motoren får vannet til å fordampe.

På eldre bensinmotorer er det lurt å dekke til fordeler og plughetter/plugger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...