hao Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 Har tenkt å vaske motorommet skikkelig på en E36 og en E34 Er det mange som har dårlig erfaringer med dette? Kanskje mange er interessert å skrive noen erfaringer andre modeller også? Er jo et tema i disse dager. http://www.tv2underholdning.no/broom/mo ... 78943.html
Odd-M Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 Unngå høytrykk, spyl fornuftig med en hageslange og ikke direkte på elektriske komponenter så går det som regel bra. Jeg har bare opplevd problemer med en bil, en Golf3. Der måtte fordeler og plugghetter rengjøres/tørkes etter vask.
ingard Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 Jeg har aldri opplevd problemer med min e34, men så gjør jeg det ikke så ofte. I tillegg er jeg som Odd sier nøye med å ikke dynke elektriske komponenter med vann. Ellers bruker jeg Statoil motorvask på kald motor, gnikker litt med en svamp og skyller av. Blir veldig bra resultat av det Du kan jo legge en plastpose over enkelte elektroniske dubeditter.
KKise Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 Unngå å spyl mot lmm, motor/diagnosestikk og omegn, gassspjeld og omegn, sikringsboks å andre elektriske komponenter. M50 er godt kapslet inn med deksla, så lett spyling tåler det nok. Ha lunken motor når du spyler, ikke varm og ikke kald. Etter spyling starter du opp og lar den gå litt så det blir varmt og damper bort i kriker og kroker.
baremats91 Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 bruk høyttrykk, det går helt fint er det M50 motor burde du sjekke at tetningsringen på påfyllingslokket til motorolja er hel og tett, ellers får du plugghøl fult av vann og en motor som hoster og harker tar motorvask på flere kundebiler daglig, så lenge motoren er original og ikke montert åpent luftfilter er det bare å måke på med høyttrykk overalt
bjalle Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 Når alt er tørt så dynk alle plastdeler med vinylshine,bruk så en malerkost med stor bust på delene så alt blir strøkent,en stor kost er også fin å bruke på plastdelene i interiøret,armor all matt finish er bra til dette.
stian1990_2 Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 Om man har en litt eldre bil, kan man ikke bare koble fra batteriet og gyve løs og vente til alt har tørket og deretter hive på batteriet igjen?
baremats91 Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 trenger ikke koble av batteri. har tatt kraftig motorvask på en 30 år gammal fiat 127 med alt tilkobla, gikk som det suste det uten problemer
engen90 Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 Veit at coilene på enkelte biler kan sprekke om de får stor varmeforsjell. Viss man tar motorvask på varm motor f.eks. Selv pleier jeg å dynke motorrommet med avfettning og spyle av med høytrykk og har alderi hatt noe problem med det. Har hørt at enkelte verksteder ungår motorvask (vertfall på bensinbiler) da det noen ganger går drit.
Remi Berg Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 På bensinmotorer bruker jeg å være litt forsiktig med motorvask. På M50 motoren er det som nevn lenger opp her at den er godt beskyttet med plastdeksler så her burde det gå ganske greit. Prøv å ikke spyl direkte på kontakter, ta gjerne en blåsepistol å blås tørt i motorrommet, og da spesielt på stikk. La deretter motoren gå en stund slik at varmen fra motoren får vannet til å fordampe. På eldre bensinmotorer er det lurt å dekke til fordeler og plughetter/plugger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå