Howrd Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Er på jakt etter mellomaksling til bygget mitt. Kan vel være fra E30 M3 osv. Husker ikke alle typene som passer, men kom med forslag.. Sveiste/ombygde er også ok, så lenge de er skikkelig sveist og balansert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Hei. Hvis du bruker en vanlig 2.5 liters kasse passer en 325 mellomaksling. Kanskje klarer du å bruke en 316-320 aksling og. Hvis du skal bruke girkasse med stor flens, må du bruke mellomaksling fra E30 M3, E36 328 eller 325 tds. Akslingene med stor flens er ikke lette å få tak i. Jeg har kanskje en 328 aksling tilgjengelig. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Howrd Skrevet April 29, 2011 Forfatter Share Skrevet April 29, 2011 Hei. Hvis du bruker en vanlig 2.5 liters kasse passer en 325 mellomaksling. Kanskje klarer du å bruke en 316-320 aksling og. Hvis du skal bruke girkasse med stor flens, må du bruke mellomaksling fra E30 M3, E36 328 eller 325 tds. Akslingene med stor flens er ikke lette å få tak i. Jeg har kanskje en 328 aksling tilgjengelig. Eirik. Takk for svar Har en 2,5 ZF kasse, men er usikker på om den har liten eller stor flens.. Har et bilde der jeg har tatt noen mål av flensen, så om du kan bestemme om den er liten eller stor ved hjelp av det: Litt vanskelig å se på bildet, men er 8,2cm mellom hvert festehull i center av hulla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-328 Skrevet April 29, 2011 Share Skrevet April 29, 2011 2,5 kassa har vel liten flens! 2,8 og M3 3,0 kassa har stor! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet April 29, 2011 Share Skrevet April 29, 2011 M3 ZF kassen(310 Z) ble også levert på tidlige 2.5 litere uten Vanos. Getrag kasser med liten flens er vanligst på 2.0 og 2.5 literne. Jeg har en 328 aksling liggende her i Østerrike hvor jeg er nå, og skal måle avstanden. Ut i fra bildet, tror jeg at det er den store flensen du har. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Howrd Skrevet April 29, 2011 Forfatter Share Skrevet April 29, 2011 Hadde du kunnet sjekke det hadde det vært topp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet April 30, 2011 Share Skrevet April 30, 2011 Hei. Målte nettopp akslingen, og den er samme størrelse som din flens. Derfor kan du bare bruke aksling med stor flens. Så E30 M3, 325 TDS og 328i har aksling som du kan bruke. Jeg har en 328 aksling som du kan kjøpe. De er dyrere enn de andre siden så mange bygger store motorer i E30, og denne er blant de få som kan brukes. Mange bruker lang tid på å få tak i en slik aksling. Min aksling kan selges for 2.000 kr inkl frakt. Kan først sendes når jeg kommer til Norge ca 10. mai. Hilsen Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå