Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sto ikke så mye der da. Men disse turboene er extremt store på ruv i forhold til hva di yter, veier sikkert nesten 30kg!. gammeldags teknologi. Men denne turboen greier 1000hk og funker sikkert greit på en m30. Men ikke regn med å ha noe serlig trykk før 4000-4500o/min.=)

Skrevet
sto ikke så mye der da. Men disse turboene er extremt store på ruv i forhold til hva di yter, veier sikkert nesten 30kg!. gammeldags teknologi. Men denne turboen greier 1000hk og funker sikkert greit på en m30. Men ikke regn med å ha noe serlig trykk før 4000-4500o/min.=)

Er litt tøfft med stor turbo da:)

Sinnsyk ketsjupeffekt og rå lyd:)

Skrevet

Er litt tøfft med stor turbo da:)

Sinnsyk ketsjupeffekt og rå lyd:)

Ja, det er rått! Men det er IKKE rått og ha et bunndrag lik 2 hester :lol:

Hater biler som må opp på redline for og i det hele tatt gå fremmover!

En kompis hadde en e34 som skulle ha 400 hk, og stor turbo, jeg kjørte fra ham fra ca 20-30 kmt, men han nådde meg selvfølgelig igjen på rundt 60-70 kmt.

Hvilken bil jeg hadde? Volvo 240 med 230A motor og 116 hester :lol:

Ingenting som en turbobil som reagerer nesten momentant! :)

Skrevet

Helt klart at det er morsomt at motoren reagerer momentant, men da kan man likegodt montere en S-motor..:)

Følelsen når man hører motoren arbeide seg sakte opp på turtall samt lyden av en turbo på størrelse med en jettmotor som er i ferd med å forlate jordas overflate samtidig som man blir klistret bak i setet kan ikke beskrive med ord:)

Det er med skikkelig turbolag man kjenner at man kjører turbobil:)

M30 har uansett greit bunndrag i utgangspungtet:)

Skrevet
Helt klart at det er morsomt at motoren reagerer momentant, men da kan man likegodt montere en S-motor..:)

Følelsen når man hører motoren arbeide seg sakte opp på turtall samt lyden av en turbo på størrelse med en jettmotor som er i ferd med å forlate jordas overflate samtidig som man blir klistret bak i setet kan ikke beskrive med ord:)

Det er med skikkelig turbolag man kjenner at man kjører turbobil:)

M30 har uansett greit bunndrag i utgangspungtet:)

Kunne ikke vært mer enig!

Elsker lyden av en hvinende turbo :roll:

Savner alt det der! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...