Lamek Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Noen som vet hvordan en m30/m106 vil bli med en holset hx60?
Jørgen-A Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 finst mange størelser på eksoshus på hx 60. Har du noen mål på den da?
Lamek Skrevet April 29, 2011 Forfatter Skrevet April 29, 2011 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=27407122
Jørgen-A Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 sto ikke så mye der da. Men disse turboene er extremt store på ruv i forhold til hva di yter, veier sikkert nesten 30kg!. gammeldags teknologi. Men denne turboen greier 1000hk og funker sikkert greit på en m30. Men ikke regn med å ha noe serlig trykk før 4000-4500o/min.=)
Lamek Skrevet April 30, 2011 Forfatter Skrevet April 30, 2011 sto ikke så mye der da. Men disse turboene er extremt store på ruv i forhold til hva di yter, veier sikkert nesten 30kg!. gammeldags teknologi. Men denne turboen greier 1000hk og funker sikkert greit på en m30. Men ikke regn med å ha noe serlig trykk før 4000-4500o/min.=) Er litt tøfft med stor turbo da:) Sinnsyk ketsjupeffekt og rå lyd:)
Alpejohn Skrevet April 30, 2011 Skrevet April 30, 2011 sto ikke så mye der da. Men disse turboene er extremt store på ruv i forhold til hva di yter, veier sikkert nesten 30kg!. gammeldags teknologi. Men denne turboen greier 1000hk og funker sikkert greit på en m30. Men ikke regn med å ha noe serlig trykk før 4000-4500o/min.=) Er litt tøfft med stor turbo da:) Sinnsyk ketsjupeffekt og rå lyd:) Ja, det er rått! Men det er IKKE rått og ha et bunndrag lik 2 hester Hater biler som må opp på redline for og i det hele tatt gå fremmover! En kompis hadde en e34 som skulle ha 400 hk, og stor turbo, jeg kjørte fra ham fra ca 20-30 kmt, men han nådde meg selvfølgelig igjen på rundt 60-70 kmt. Hvilken bil jeg hadde? Volvo 240 med 230A motor og 116 hester Ingenting som en turbobil som reagerer nesten momentant!
Lamek Skrevet April 30, 2011 Forfatter Skrevet April 30, 2011 Helt klart at det er morsomt at motoren reagerer momentant, men da kan man likegodt montere en S-motor.. Følelsen når man hører motoren arbeide seg sakte opp på turtall samt lyden av en turbo på størrelse med en jettmotor som er i ferd med å forlate jordas overflate samtidig som man blir klistret bak i setet kan ikke beskrive med ord:) Det er med skikkelig turbolag man kjenner at man kjører turbobil:) M30 har uansett greit bunndrag i utgangspungtet:)
Alpejohn Skrevet April 30, 2011 Skrevet April 30, 2011 Helt klart at det er morsomt at motoren reagerer momentant, men da kan man likegodt montere en S-motor..Følelsen når man hører motoren arbeide seg sakte opp på turtall samt lyden av en turbo på størrelse med en jettmotor som er i ferd med å forlate jordas overflate samtidig som man blir klistret bak i setet kan ikke beskrive med ord:) Det er med skikkelig turbolag man kjenner at man kjører turbobil:) M30 har uansett greit bunndrag i utgangspungtet:) Kunne ikke vært mer enig! Elsker lyden av en hvinende turbo Savner alt det der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå