Gå til innhold

E39:Computer/nav + cd spiller er ute av funksjon

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med tilstanden på batteriet ditt da? Jeg vet av erfaring at et dårlig batteri kan forårsake mange rare feil. Det går ann å prøve å skifte batteri å se om det blir noe forandring da.

Men vær obs når du kobler ifra batteriet. Vent på at navigasjonskomputeren din (som er på venstre side i bagasjerommet) kjører seg ned først(powerlampe slutter å blinke) Hvis en kobler ifra før navi kjører seg ned kan det resultere i havari på navicomputer, noe som igjen kan føre til at du ikke får lyd fra radio ( hvis du har DSP).

Uansett.. når du har koblet i fra batteriet, kan du koble sammen pluss og minus ledningen som gikk til batteriet og la det stå sånn i 10 min. Dette skal ifølge det jeg har lest resette enkelte komponenter, sånn som radio, navi o.l.

Hvis ikke dette hjelper kan det være feil på kombiinstrumentet ditt (speedoometer) som er hjernen for alle komponenter som er koblet til i-bus systemet. I- bus systemet ombefatter kjørekomputer, lcm, radio og stereo, navi, pdc mm. I-bus = informasjons bus.

Andre symptomer på defekt kombiinstrument kan være hoppende målernåler.

Anbefaler deg uansett å ta en diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet døde i vinter da jeg prøvde å starte. Vi prøvde å starte den med en slik start-boost greie(oppladbart batteri med kabler) tror vi kom i uhellet at vi switchet poler da vi skulle starte den. Strømmen gikk helt og språket i dashen skiftet til tysk. Radio og div var dødt og computeren manglet info...samt den midtre av tre lamper lyser rødt (ved siden av Eject knappen). har byttet batteri.

mvh

hori

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...