JIMVP Skrevet April 30, 2011 Skrevet April 30, 2011 er dette mye jobb? den ryker en del ved pådrag og la merke til at plugger og innsugsbelgen var full av olje innvendig.. må være ventiltettningene som er gåene da?
JIMVP Skrevet Mai 1, 2011 Forfatter Skrevet Mai 1, 2011 Sjekket veivhusventilasjon? nei? hvor sitter den?
JIMVP Skrevet Mai 1, 2011 Forfatter Skrevet Mai 1, 2011 Sjekket veivhusventilasjon? tok av slangen som går inn på toppdelselet og dem 2 som går inn på innsugsbelg.. blåste i alle og det var åpent.
Kvasi Skrevet August 17, 2012 Skrevet August 17, 2012 Ser ikke noen grunn til at det skal være olje i innsuget pga ventiltettinger. Har ikke no peil på de motorene der, men ville bytta trådtittel hvis jeg var deg. Sikkert flere som har vært borti det samme problemet..
JIMVP Skrevet August 17, 2012 Forfatter Skrevet August 17, 2012 Ser ikke noen grunn til at det skal være olje i innsuget pga ventiltettinger. Har ikke no peil på de motorene der, men ville bytta trådtittel hvis jeg var deg. Sikkert flere som har vært borti det samme problemet.. okei:)
OLEZZ Skrevet August 17, 2012 Skrevet August 17, 2012 Det kan komme olje i innsuget hvis tettningene er dårlig, men mesteparten av det havner i forbrenninga. Prøve å heng på girene, så gi gass. Da vil vakumet dra olje igjennom tettningene og inn i forbrenninga dersom de er dårlige. Da vil det ryke hvitt / blått.
JIMVP Skrevet August 17, 2012 Forfatter Skrevet August 17, 2012 Det kan komme olje i innsuget hvis tettningene er dårlig, men mesteparten av det havner i forbrenninga.Prøve å heng på girene, så gi gass. Da vil vakumet dra olje igjennom tettningene og inn i forbrenninga dersom de er dårlige. Da vil det ryke hvitt / blått. heng på girene? hva mener du?
Brian Skrevet August 17, 2012 Skrevet August 17, 2012 Heng på motorbremsen litt og gi deretter full pinne et sekund eller to. Burde dukke opp en blåsky bak om ventiltetningene er dårlige da.
JIMVP Skrevet August 18, 2012 Forfatter Skrevet August 18, 2012 Heng på motorbremsen litt og gi deretter full pinne et sekund eller to. Burde dukke opp en blåsky bak om ventiltetningene er dårlige da. men d er jo det jeg sier at det gjør! jeg vet at ventiltettningene er dårlige og slipper inn olje i forbrenningskammer. det jeg lurer på her er om det er mye jobb å bytte dem?
Brian Skrevet August 18, 2012 Skrevet August 18, 2012 Det er to metoder å bytte på, enten ved å ta av toppen eller ikke. Personlig så hadde jeg plukka av toppen og gått over ventilseter etc samtidig. Ventiltetningene er greie å bytte, de bare dras av med en tang og nye presses på. Men før dette må selvfølgelig kammer og ventiler av først. Metoden uten å plukke av toppen som jeg mener å ha lest en gang er å kjøre trykk ned i sylinderen slik at ventilen ikke faller for langt inn i sylinderen når du bytter, men denne metoden har jeg ikke noe kjennskap til. Må vel ha et annet verktøy enn standard når du skal av med fjærene med denne metoden også, da du ikke får klemt rundt toppen slik du gjør når du tar den ut. Går fort noen timer om du skal bytte, men det er slettes ikke uoverkommelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå