Gå til innhold

bytte ventiltettninger på m50b20 enkel vanos


Anbefalte innlegg

Skrevet

er dette mye jobb? den ryker en del ved pådrag og la merke til at plugger og innsugsbelgen var full av olje innvendig.. må være ventiltettningene som er gåene da?

Skrevet
Sjekket veivhusventilasjon?

tok av slangen som går inn på toppdelselet og dem 2 som går inn på innsugsbelg.. blåste i alle og det var åpent. :o

  • 1 year later...
  • 1 month later...
Skrevet

Ser ikke noen grunn til at det skal være olje i innsuget pga ventiltettinger. Har ikke no peil på de motorene der, men ville bytta trådtittel hvis jeg var deg. Sikkert flere som har vært borti det samme problemet..

Skrevet
Ser ikke noen grunn til at det skal være olje i innsuget pga ventiltettinger. Har ikke no peil på de motorene der, men ville bytta trådtittel hvis jeg var deg. Sikkert flere som har vært borti det samme problemet..

okei:)

Skrevet

Det kan komme olje i innsuget hvis tettningene er dårlig, men mesteparten av det havner i forbrenninga.

Prøve å heng på girene, så gi gass. Da vil vakumet dra olje igjennom tettningene og inn i forbrenninga dersom de er dårlige.

Da vil det ryke hvitt / blått.

Skrevet
Det kan komme olje i innsuget hvis tettningene er dårlig, men mesteparten av det havner i forbrenninga.

Prøve å heng på girene, så gi gass. Da vil vakumet dra olje igjennom tettningene og inn i forbrenninga dersom de er dårlige.

Da vil det ryke hvitt / blått.

heng på girene? hva mener du?

Skrevet

Heng på motorbremsen litt og gi deretter full pinne et sekund eller to. Burde dukke opp en blåsky bak om ventiltetningene er dårlige da.

Skrevet
Heng på motorbremsen litt og gi deretter full pinne et sekund eller to. Burde dukke opp en blåsky bak om ventiltetningene er dårlige da.

men d er jo det jeg sier at det gjør! jeg vet at ventiltettningene er dårlige og slipper inn olje i forbrenningskammer. det jeg lurer på her er om det er mye jobb å bytte dem?

Skrevet

Det er to metoder å bytte på, enten ved å ta av toppen eller ikke. Personlig så hadde jeg plukka av toppen og gått over ventilseter etc samtidig. Ventiltetningene er greie å bytte, de bare dras av med en tang og nye presses på. Men før dette må selvfølgelig kammer og ventiler av først. Metoden uten å plukke av toppen som jeg mener å ha lest en gang er å kjøre trykk ned i sylinderen slik at ventilen ikke faller for langt inn i sylinderen når du bytter, men denne metoden har jeg ikke noe kjennskap til. Må vel ha et annet verktøy enn standard når du skal av med fjærene med denne metoden også, da du ikke får klemt rundt toppen slik du gjør når du tar den ut.

Går fort noen timer om du skal bytte, men det er slettes ikke uoverkommelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...