Frode Gundersen Skrevet April 30, 2011 Skrevet April 30, 2011 Plutselig helt ut av det blå kveldet kupevifta i dag mens jeg var på farten, blåste og stoppet et par ganger før den pajet fullstendig. Er dette en dyr affære? Klarer jeg det selv? Er det noe jeg bør skjekke før jeg ringer verkstedet? Vet jo ikke sikkert om det er vifta men det blåser ikke i det heletatt. 02 520iat med 208000 på telleren Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere spørsmål og biltype
LarsBMW Skrevet April 30, 2011 Skrevet April 30, 2011 Sjekk sikrin først. For å bytte vifte tar du av øvre del av dashbord så kommer du til
Otis Skrevet April 30, 2011 Skrevet April 30, 2011 Enn om det er sluttsteget som er defekt da? Det er jo ikke SÅÅÅ uvanlig på e39.
Frode Gundersen Skrevet Mai 1, 2011 Forfatter Skrevet Mai 1, 2011 Enn om det er sluttsteget som er defekt da? Det er jo ikke SÅÅÅ uvanlig på e39. Hva er det? Og hvor sitter det. Og hvordan feilsøke?
BTK-530 Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 Enn om det er sluttsteget som er defekt da? Det er jo ikke SÅÅÅ uvanlig på e39. Hva er det? Og hvor sitter det. Og hvordan feilsøke? Om det er viftemotstanden Otis mener så finnes det en DIY på det her inne. Bare å søke etter viftemotstand E39. Symptomer er gjerne at vifte kun går på full hastighet, men kan også være helt død, som hos meg. Den er det grei pris på hos koed.no og lett å bytte, med mindre den har gått varm. Da kan du ha smeltet litt ledninger osv.. Kjenner du noen med samme bil, så prøv å få låne.
Frode Gundersen Skrevet Mai 1, 2011 Forfatter Skrevet Mai 1, 2011 Enn om det er sluttsteget som er defekt da? Det er jo ikke SÅÅÅ uvanlig på e39. Hva er det? Og hvor sitter det. Og hvordan feilsøke? Om det er viftemotstanden Otis mener så finnes det en DIY på det her inne. Bare å søke etter viftemotstand E39. Symptomer er gjerne at vifte kun går på full hastighet, men kan også være helt død, som hos meg. Den er det grei pris på hos koed.no og lett å bytte, med mindre den har gått varm. Da kan du ha smeltet litt ledninger osv.. Kjenner du noen med samme bil, så prøv å få låne. har en kompis med E46 00 320d, kan jeg prøve den? eller er den kanskje anderledes?
Frode Gundersen Skrevet Mai 2, 2011 Forfatter Skrevet Mai 2, 2011 Det rareste skjedde i dag, når jeg skulle på jobben i morges virket vifta utmerket. Det tyder vel på at viftemotoren er i ferd med å takke for seg og ikke viftemotstanden som først antatt.
oleo Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Det at viften virker for så å ikke virke i neste omgang er symptom på viftemotstand. Slik oppførte min seg. Jeg kunne vrikke litt på kontakten og så kom den med en gang.
vegarde Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Hadde samme problem med min e39, hvor vifte fungerte avogtil. Luktet også litt svidd i bilen. Så byttet viftemotstanden først men den ble ikke noe bedre av det. Så fikk bestillte opp ny viftemotor å byttet denne og da løste problemet seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå