fredrik22 Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 Problemet mitt oppstod i dag da jeg vridde om tenninga og ingen ting skjedde jeg hørte det klikka i starteren. Har hatt problem med dette før på min gamle e36, så jeg begynte og skru av deler for og komme til starteren, men underveis kommer jeg borti varmtvanns veksleren, denne var veldig varm, noe som kun kan skyldes kortslutning da bilen ellers er helt kald. Jeg lurer rett og slett da på om dette kan ha noen sammenheng med att jeg ikke får startet? Jeg har prøvd og jorde både starteren og batteriet mitt uten hell, jeg har også koblet fra hurtigstikket på varmeveksleren for og prøve og eliminere bort feil. Noen som kan hjelpe!?
Kennethe34 Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 Varmtvannsveksleren som i vannventiler? Denne vil bli veldig varm om tenninga er på pga sirkulasjonspumpa går. Høres ut som om du enten har lite strøm eller starteren er defekt. Prøv å lad batteriet og test på nytt. Om ikke dette funker, så tar du en lang forlenger som du legger mot starteren og slår på med en hammer mens du får en kompis til å vri om tenningsnøkkelen. Starter bilen da så er starteren defekt. Hvilken motor er det snakk om foresten?
fredrik22 Skrevet Mai 1, 2011 Forfatter Skrevet Mai 1, 2011 M 43 B 19 TU motor, har prøvd alt det du har nevnt, men sirkulasjonspumpa går vel ikke når motoren ikke går? Det er den ventilen som regulerer mengden varmt vann som skal passere såvidt jeg vet. http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... Ref=Direct hvis du titter på denne tegninger er det del nr 4 som blir varm
Myrvangen Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 Kan være irra ledninger til starteren, prikk like symptomer som på merca til naboen i sommer. Starteren bare klikka og ingenting skjedde, satt på nye kabelsko og koblet på. Bilen startet lett etter det Men kan sikkert være fler muligheter.
SweetBMW Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 Hvor holder du til? Har tukla mye med disse motora og kan sikkert ta en kjapp titt for deg om du e rinteressert? =) Jeg bor litt utafor Lillestrøm.
Kennethe34 Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 Sirkulasjonspumpa går såfremst tenninga er på, og varmeapparatet står på varmluft. Du kan ta en spenningsfallsmåling på starteren så er du sikker på at den får strøm/nok strøm. måling 1: batteri(skal ikke underskride 10v ved belastning) Måling 2: pluss og minus på starter (skal ikke underskride 10v ved belastning) Måling 3: pluss batteri og pluss starter Måling 4: jord batteri og jord starter (blokka) Måling 5: 50uttak på starter til jord (skal ikke underskride 8v ved belastning Det tolereres c.a 5% forskjell i spenning på batteri og starter ved belastning. På + til + og - til - målingene vil du finne ut hvor det eventuelle spenningsfallet ligger (det er trolig ikke i - kretsen siden du allerede har jorda starteren). Om du ikke finner noe her, vil jeg anbefale deg en diagnose Edit: med belastning mener jeg at nøkkelen må holdes i startposisjon når du tar disse målingene.
fredrik22 Skrevet Mai 1, 2011 Forfatter Skrevet Mai 1, 2011 Jeg har to batterier i min bil ett foran og ett bak, batteriene er fulladet med en smart lader, så skal være mer enn bra nok. Jeg tenkte og få målet som du nevner og starte der. Jeg har allerede laget meg en jording kabel som jeg koblet til starteren for og sjekke om det var god nok jord det eneste jeg ikke har gjort er og jorde batteriet samtidig.
fredrik22 Skrevet Mai 1, 2011 Forfatter Skrevet Mai 1, 2011 PROBLEM LØST! fikk tatt av ledningene på starteren pusset dem og smurt inn med batteri pole fett og da snurra starteren rundt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå