Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har plutselig fått noe during i vifta. Merker ikke mye til den når jeg kjører, men på tomgang er det tydelig. Alt på AC virker bra, men duringa gjør meg litt bekymra. Hva bør gjøres?

Edit: Dette er en E39 528, btw.

Skrevet
Skifte vifte?

Nja, men er litt skeptisk når jeg ser alt som må ut for å gjøre dette, så jeg vil ikke i gang med dette før jeg er sikrere på at jeg må.

Vifta durer ikke hele tida, i dag morges var den helt stille igjen.

• 4 months later...
Skrevet

Hei! Hva ble det til? Skiftet du vifte? I så fall, fulgte du en DIY (link?)

Har problemer med kupevifta på E91. Kulelager sikkert, lager "flaff-flaff-flaff"-lyd.

Skrevet

Et par dager etter min siste post, ble det stille igjen. Så jeg regner med at det bare var noe "rusk" som lå mot vifta som nå har løsna og forsvunnet. I alle fall foreløpig. Så det ble ikke noe demontering av dashbord!

Skrevet

Jeg hadde samme durelyden i mitt klimaanlegg. Med meg så virket det som durelyden tildels fulgte turtallet på bilen.

Hadde bilen inne på klimaservice, og det viste seg at det manglet 1/3 av gassen på klimaanlegget. Dette ble etterfylt og etter det så har ikke jeg hatt durelyden igjen.

I tillegg var jeg plaget med noe ujevn tomgang, men det ser ut til å ha forsvunnet det også. Han på verkstedet mente at det kunne ha sammenheng med at kompressoren dro tregt, og dermed påvirket turtallet på tomgang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...