Gå til innhold

-----


hermanoo90
 Share

Anbefalte innlegg

hva heter bremsecaliperen din(foran)? caliper'n min døde for noen dager siden :shock: stemplet var rusta fast :S så tenkte jeg skulle kjøpe en ny, men finner ikke ut hva den heter :P

må nesten følge med her :P har preface jeg og, så må nesten se ossen det blir med m-tech2 styling :wink: isteden for m-tech1 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hva heter bremsecaliperen din(foran)? caliper'n min døde for noen dager siden :shock: stemplet var rusta fast :S så tenkte jeg skulle kjøpe en ny, men finner ikke ut hva den heter :P

må nesten følge med her :P har preface jeg og, så må nesten se ossen det blir med m-tech2 styling :wink: isteden for m-tech1 8)

Aner ikke hva de heter, men kan lese av hva de heter nestegang hjulene er av :)

tror du kan gå på schmiedmann sin nettside, velge E30 og bremser, så kommer riktig calipper opp.

På gsbildeler skriver man jo skiltnr, så kanksje det kommer riktig caliper deg og =)?

Ja gleder meg til å se mtech 2 på bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det har gått opp for meg at: ''Mtech-1'' er for Preface og ''Mtech-2'' er for facelift, så blir det:

MTECH-1 på meg :):)

Veit at mange lengere oppe på tråden har foreslått mtech 1 og jeg har sakt nei, men forstått det nå.

Planene er : Mtech 1 - Marrakesch brown farge og kantfelger av ukjent slag.

Kanksje OZ eller BBS =)

Bytta defekt speedometer, så nå veit jeg hvor sakte eller fort jeg kjører :D

Ikke lenge igjen til E30 treffet nå! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte planer ;) Men, ville muligens valgt en annen farge, og lete i deg felger som ikke mange har ;) Er jo noen av oss med OZ her nå, samt FTE sin Marrakesch M-tech2. Stikk en tur innom et lakkverksted, og spør om det finnes lakkprøver for BMW-farger, og se om du finner noe du liker som ingen andre har, evt google litt BMW-farger og se om det er noe som frister. Det ville i alle fall jeg gjort, om du ikke velger og lakkere bilen i dens originale farge, noe som i og for seg ikke senker verdien på bilen akkurat..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Ja du sier noe der...

Kan hende jeg kjører svart mtech 1 med sorte hella de lyktene og startec baklyktene du har, og sota ruter.

Felger må jeg kanskje prøve å velge en type få eller ingen andre har, men er en jobb å finne ut hva alle andre har, men får vell en ide på e30 treffet til uka.

Må si at du har påvirket meg i mine valg, så du er med å bestemme litt på denne bilen, hehe.

Synes det er helt greit jeg :D du har hatt endel e30, dette er min 1.

Men gjør ting ordentlig, og skal ikke jallafikse denne, alt skal gå by the book =) :)

Men må finne en farge jeg vil ha, men lakkering blir ikke før til våren tenker jeg, med tanke på at i hele høst/vinter skal den ribbes for å ta all rusta, rustsveise, tectylere +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville egentlig valgt org farge. Dette kan også bli billigere når du skal lakkere, fordi du ikke trenger og lakkere inne i dører/motorrom osv, om dette er bra fra før. Skal du ha et komplett fargebytte som ser bra ut, så må HELE bilen lakkeres i den fargen, ikke bare det som vises når du har alle dører igjen..;)

Felger er et vanskelig tema, spesielt om du skal ha noe som ingen andre har. Jeg hadde egentlig ikke planer om OZ-futura, men var på leting etter noen gromme kanthjul i 17". Men, kom over dette settet, og sesongen nærmet seg, så ble handlet litt på impuls.

Hehe, er ikke meningen og styre hva du skal gjøre med bilen din, men har gjort meg opp et bilde om hva som hadde kommet til å bli bra ja, det skal jeg innrømme ;) Har hatt 7-8 e30`r i alle mulig varianter med styling, felger og farge, både i cab og coupé, men har heldigvis skjønt at det er mest mulig originale biler som gjelder ;)

Høres bra ut at det ikke blir jallafiks, det har du igjen for senere :)

Ta deg god tid når du først starter på et slikt arbeid, det lønner seg over tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, blir kanskje original farge.

Felg-tema blir morro og dyrt sikkert. =P

De felgene og dekkene som er på nå blir nok (bane-dekk/felg) Så har jeg noen kjipe originale BMW felger med vinterdekk, men bilen skal IKKE brukes om vinteren.

Ja karosserijobb må gjøres skikkelig, ellers får man svi for det i etterkant. Ikke et pent syn med rust etter 2-3 siden nylakkering kan jeg tenke meg =P

Skal du på E-30 treffet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det står i tråden, men hva heter org fargen da ? Skal lete opp et bilde til deg å sende på PM med en grom sort E30 M-tech1 ;)

Høhø, felger er dyrt jaa, men halve bilen, så er verd det ;) Har et felgsett i tankene til deg også som er overkommelige, men som jeg ikke har sett på noen bil her inne før i alle fall 8)

Akkurat det som er.. En kompis pussa opp sin E30 for en del år tilbake.. Var gjort av en bekjent av meg.. Noe dårlig arbeid ble dessverre gjort, så rusten kom frem etter knappe 1,5år.. Sånn skal det ikke være..

Nei, rekker nok ikke noe E30-treff, da jeg er på sjøen for tiden.. Kommer vel kanskje hjem til helga, men ikke sjans å rekke noe treff, da bilen ikke er tipp topp for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for et strålende arrangement, og håper vi får noe liknende oftere! Til arrangørene: Dere så jo hvor mange som ble med! =D :D :D

Jeg startet lørdagen og treffet hos schmiedmann med motorproblemer. Motoren fuska som bare det og sikkert mange som hørte det...

Jeg åpnet coilen og sjekka for fukt, der var det ingenting. Byttet bensinfilter. Frederick og henrik fra schmiedmann sjekket på den, men ingen fikk den til å funke.

Dro hjem med den, som vi til slutt klarte (1time vr normale 15min) og hadde en kompis sin e30 der. Der prøvde vi hans deler på min, og sjekket en og en del foor å finne ut om noen av mine deler var defekte. Vi byttet luftfilter og LMM, vi byttet coil, pluggkablene +++ men ingenting fungerte. Det var likefør vi ga opp, før vi sjekket en siste ting, og det var å skru ut alle tennpluggene, og tørket dem, og ettet at de var på plass, revva bilen til 6000 UTen problemer, :D :D :D klokka var da 23.00. Vi hoppa i bilen bestillte hotellrom og kl 01.00 var vi fremme!

På søndagen gikk alt strålende, vi kjørte og koste oss, men rumpa glapp i regnet i den ene svingen før langstrekka og en liten kosetur på gresset ble det. men ikke noe alvorlig.

Så ble bilen plutselig veldig varm, vi stoppa og trilla den gjennom pitten, da vi oppdaget at det ene slangefestet hadde gitt opp, og slangen bare hang der. vet ikke om det kom litt kjølevæske på banen.

Det var noen snille gutter som ga oss et slangefeste, så vi monterte ny slange på, ny væske og ut på banen igjen,

igjen takk for et herlig treff! :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser utsom du tar godt på E30 Det liker jeg ! :) Så ut som et bra prosjekt :D

Utrolig synd at jeg ikke fikk sett den Live :/ Fikk ikke kommet meg på Treffet :/ Men jeg håper jeg får se E30 din neste år hvis du kommer ;)

Jeg hadde hatt den svartfargen du har med litt flake i :) Er litt rått når det gnistrer litt i lakken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :D:D

Åh, ja, du skulle ha vært der, men er enda mange treff igjen, så får håpe å se din bil i ferdig stand snart! =D

Hmm, svart lakk med flake i? Ikke hørt om , har du noe eksempelbilde =D?

Ja, må prøve å ta så godt vare på e30'en som mulig, nå etter høsten, så ønsker jeg å begynne med rustsveising av karosseri og tilslutt hellakkering.

Ønsker å ha den helt ferdig til neste sommer.

Må bare finne et sted å stå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...