RaymondJ Skrevet Mai 9, 2011 Skrevet Mai 9, 2011 Her skal du få et skikkelig raggartriks for å få liv i A/C vifta igjen! Lukk opp panser, sjekk at ikke vifta er blokkert av masse løv og dritt. Bruk 5-56, WD40 el. med rør på. Altså det tynne røde forlengerspruterøret som følger med. Stikk den så godt du kan inn i senter av vifta, altså inn bak den "koppen" som danner senter av viftebladene. Spray så RIKELIG. Bruk så trykklyft og blås så vifta snurrer. Spray og blås, spray og blås..... Jeg fikk faktisk liv i min på den måten, etter mye blåsing og spraying. Leste dette tipset på en Amerikansk side, men han hadde demontert vifta. Jeg holdt vel på en 15-20 minutters tid med spraying og blåsing, så greit å ha en solid kompressor, evt. god tid.... Jeg demonterte gitteret rett foran viftebladene, men mulig du kommer til uten å gjøre det også. For å få av gitteret måtte jeg borre et hull for å komme til en skrue.
Vannslangen Skrevet Mai 9, 2011 Forfatter Skrevet Mai 9, 2011 Takk, kan prøve det. Viften snurrer helt lett osv hos meg, så den er ikke irret fast eller noe. Hvor sitter strømkoblingene til vifta? Vil sjekke at de ser greie ut, er det de jeg kan skimte bak "det lile dekselet"? Det dekselet med de 3 knøttsmå umbracoskruene
Ballder Skrevet Mai 9, 2011 Skrevet Mai 9, 2011 Det er motstandene du ser bak det lille gitteret. Kontakten der viften kobles til bilens ledningsnett ligger på høyde med, og rett ved siden av høyre lykt. Mener den er noe vond og få tak i sånn uten videre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå