Gå til innhold

Min E30 S50B30 Mtech II, Solgt!

BMWBenny
 Share

Anbefalte innlegg

Da sommeren gikk mot slutten i 2010, Var jeg klar for et "vinter posjekt" Og da jeg kom over en E30 facelift, med sekser og soltak som hadde stått på en låve i sandefjord de 4 siste årene, Var jo dette en gylden mulighet!:) Bilen var allerede rustsveiset noen steder i gulvet, montert servo, og halveis demontert. Så det var lett og komme til og se hva som egentlig måtte gjøres.

Slik så bilen ut da jeg hentet den:

49s15frkvg9bostzwxr4.jpg

Fikk ordnet meg et verksted jeg kunne stå og satte igang med demontering og Sandblåsing.

ry1pgdm1fvjtrf08r7iq.jpg

i5mhd2bcq6iyky7g5kbw.jpg

wu8g49wk0xo2y23voj54.jpg

Bilen var egentlig veldig hel, men blei en del sandblåsing selvom. Hver eneste lille antydning til rust blei blåst over og syregrunna. Antennehulla blei også sveiset igjen.

M52b28 med 2.5 innsug blei handlet inn og satt nedi. Kostet på meg ny clutch, mellomaksel opplagring, girkasseputer, hardykobling, slave clutchpumpe motorputer+++ Sånn at detta kanskje holder litt når jeg får det på veien etterhvert:)

8ejxnfavi7a8xy7i8rse.jpg

vqft76w2gebmw9bx4du6.jpg

Som man kan se på motorommet tok jeg ut m20b20'n som orginalt satt der. Sandblåste, gjorde reint, sprøyta med fyller og på med ny farge og klarlakk.

c1h7009kkmob4c097sbm.jpg

Jeg klarte ikke dy meg ifra og ta samme fargen som FTE her inne. For da jeg så E30'n hans på BMWCCN treffet på rudskogen 2010, syns jeg den var vanvittig tøff!:)

Alle delene og bilen blir fraktet opp til lakk og oppretter verkstedet:

agu757kbfvppvsvjxasu.jpg

foh6wnjt50dqpw38vtu8.jpg

På plass:

uqjq0yau2d71aniosh0v.jpg

Fult Mtech II kit ble handlet inn av Leif Harald her på forumet, pussa ned, grunna og pussa igjen.

1ybjt1f9eitxidx3kooh.jpg

jkla8mekgah0kpzj5hg3.jpg

Bilen blir retta og matta før den skal til grunning:

270ey8mmgwunxqeldiyy.jpg

scyhbm63yo7abegye91t.jpg

Fikk med en 325 bakstilling når jeg handlet bilen, så denne blei pussa for rust, malt opp, Montert nye skiver, klosser, brekksko, polyforinger og Diffbrems med 3.73 utv. og polyforing!:)

3svcg9pxpdd7yrxeuv2p.jpg

Så ble elvifte Montert, hjulbuer valsa og motivasjonsbilde teipet på plass :P

21pb856ijzlu5kjxthvy.jpg

ubxz8tuuhifnqendoeuy.jpg

dot92wk1vlfohbt7xl3q.jpg

jed3x5yb89qh2kephm80.jpg

Så ble bilen enedlig grunna, Får plass til noen pene felger inni hjulbuene nå:)

08cww0b3gpjyr0myz8f8.jpg

31o9muk16s0bkksfug3j.jpg

qzvmthrdyk1d886zk09r.jpg

Nå driver jeg og pusser ned grunninga. Og for en jobb! Går noen timer med, ikke rart det koster og lakke opp bil, når du setter bort hele jobben!:)

Når bilen etterhvert blir lakka og montert sammen igjen nå. Gjenstår:

Felger, usikker på hva jeg vil ha. må bli noen 9 eller 9.5x17 som ikke alle andre har!

Coilovere!

Gå over bilen under og tectylere opp!

Interiør bør byttes etterhvert, men ikke veldig prioritert nå. Har ikke råd til alt på en gang!:P

Noen brukbare bremser kan jo også være lurt, men ikke enda ;)

Håper og få bilen sammen før sommeren er over. Planen var E30 treffet, men det rekker jeg neppe, ett lite stykke før denne er baneklar ;)

Weeee da har jeg endelig fått laget meg en prosjektråd jeg også!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra denne, så den sto utenfor i går.

Men ikke tecktyl under en bil som kun kjøres om sommeren. Ta noen annet en techtyl, det er klissette og ikke noe fint under en e30.

Lykke til med monteringa etter lakk. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft prosjekt, men jeg skjønner ikke hva som er gøy med å lakkere i samme farge som noen allerede har fra før. Spesielt ikke når bilen som har den fargen er såpass "kjent" i miljøet.

Men men..alle er vi ulike, og fargen er jo knallfin! :)

Når forventes denne å stå klar da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blei jeg endelig ferdig med pussinga i dag. 340 klossing, etterfulgt av 400, 600, 800 og til slutt 1000 papir.

Som man ser på bildene er grunninga blitt blank igjen. Nå burde det vil bli ett bra lakk resultat!:)

Anngående fargen: Hadde selvfølgelig vært morro og funnet sin egen farge, men fant rett og slett ikke noe jeg syns ble i nærheten så tøft som denne. Så da får det heller være 2 brune E30'r i Norge! ;)

q1tc72rrwqxuv8kzb736.jpg

qfo80us42r0y0xvf3nt1.jpg

f0oxnet5wij3vxqgwiv0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempekul prosjekt! Ser fram til resultate ;)

FTE: skal du ha en farge som ingen andre har må du slutte å grine og heller lage en farge selv neste gang i stede for å ta bmw sin original farge, brun farge har blitt virkeli inn i det siste og kommer til å bli flere og flere biler med denne fargen framover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempekul prosjekt! Ser fram til resultate ;)

FTE: skal du ha en farge som ingen andre har må du slutte å grine og heller lage en farge selv neste gang i stede for å ta bmw sin original farge, brun farge har blitt virkeli inn i det siste og kommer til å bli flere og flere biler med denne fargen framover ;)

Så biilde av en ny VAG SUV i avisa idag. Også med en brunaktig farge. Volvo og Kia har også lignende farger. Er nok på vei inn ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brun er helt klart in om dagen ja. Jeg eier ikke denne fargen så alle kan bruke den selvfølgelig, har egentlig bare venta på det. Men er jo stas å ha bilen i en farge ingen andre har også, det hadde sikkert du skjønt om du hadde selv ;)

BMWBenny: Blir spennende å se hvordan denne blir når du blir ferdig ;) Ser du skal ha M-tech2 plast også, bruke vingen også eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...