Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså greia er: skal han noen nye felger til bilen min, en Z3 Coupe. Ikke for store, ikke for små, altså 18". Så er spm, hvilken ET bør jeg ha. Er snakk om Linea Corse felger (BBS Le Mans kopi). Noen steder leser jeg ET 35 og ET 40, et annet sted ET 38 og ET 43. Tenkte 225/40 foran og 255/35 bak. Vet forsåvidt hva ET går ut på, men aner ikke hva min bil burde ha av de forskjellige ET'ene. Så spørsmålet er: hvilken offset vil se best ut mon tro?

Skrevet

Alt av de nevnte vil nok fungere, samt være lovlig. Bak er det god plass, men foran får du fort problemer med krasjing i coiloveren (hvis du har) med for høy ET, og i panseret hvis for lav. Tror ET38 fungerer greit med 8,5 og 9,5.

Jeg har i praksis ET35 på mine 8", hvilket ser ok ut foran, og tragisk ut bak.

Skrevet

Takk Hagenisse. Har ikke coilovers - helt urørt bil. Hva med det han ene dekkduden foreslo: 225/40/18 på 8.5 med ET 38 og 255/40/18 på 9.5 med ET 43? Jo høyere ET, dess "fetere/bredere" ser bilen ut?

Skrevet

Lavt tall på innpress = nærme skjermkant. Hmm, så altså ET43 bak vil si at den vil se alt annet enn fèt ut bakfra? Er det her spacere kommer inn i bildet, eller bør jeg da heller gå for ET20 bak? Skjønner jeg har endel å gå på mtp felgkunnskap.

Skrevet

Husk at du i tillegg må tenke på hvor bred felgen er. Forslaget du fikk vil nok se veldig bra ut det; tror ikke du skal gå så veldig mye lenger ut med såpass brede felger - det er god plass, men ikke sååå god plass.

Grunnen til at det ser nisse ut på min er at jeg nå kjører 8" rundt hele med 225-dekk. Ble veldig mye bedre balanse av det, men det ser utrolig lite gromt ut bakfra.. Enorm forskjell med 9" og 235 faktisk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...