Dagi124 Skrevet Mai 5, 2011 Share Skrevet Mai 5, 2011 Heisann, Min utslitte volvo 460 tok kvelden i dag og da jeg ga 7000 for den som en førstegangs bil har jeg ikke tenkt og investere mer penger i å få den reparert. Kunne godt tenke meg en BMW i prisklassen 30-50.000,-.. Jeg kunne godt trengt noen råd angående fallgruvene\ hva jeg skal se etter når det gjelder kjøp av brukte bmw'er, såvidt jeg har fått med meg må jeg vel se e36-3 serie for og få noe ut av pengene da? Har ikke veldig mye penger og legge ned i bil, så hvis dere har noen gode råd vil jeg gjerne ha dem =) Takker ;D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagi124 Skrevet Mai 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2011 Noen? Noen spesielle modeller som sliter mer enn andre når bilen har rullet en stund osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Mai 6, 2011 Share Skrevet Mai 6, 2011 De er plaget med rust, og mange er herjet av ungdommer. En pen e36 koster dessverre alt for mye i dag, så for 30000 er det gjerne en pen 316 eller 318 som er mest fornuftig. Jeg ville satset på en sen 318 i den prisklassen du beskriver. Da kan du får en bil som ikke er gått så langt, og ikke brukt av ungdommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Mai 6, 2011 Share Skrevet Mai 6, 2011 Har du filosofert om en e34? Ikke like populære og større sjanse for å finne bra metall til den prisen. Hadde en 520 1991 e34 i 3 år og glimrende bil til alt utenom vinterkjøring med automatkassa, men så er ikke 225/45 17 piggfrie vinterdekk det beste å frese rundt i. Jeg ville i hvert fall tatt en prøvetur da det er gode biler i kanskje bmw sitt fineste design av "de klassiske modellene". Haug med deler og annet snacks til salgs og det er lette biler å skru på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 6, 2011 Share Skrevet Mai 6, 2011 De er plaget med rust, og mange er herjet av ungdommer. En pen e36 koster dessverre alt for mye i dag, så for 30000 er det gjerne en pen 316 eller 318 som er mest fornuftig. Jeg ville satset på en sen 318 i den prisklassen du beskriver. Da kan du får en bil som ikke er gått så langt, og ikke brukt av ungdommer. E36 Plaget med rust ? forklar for 40- 50 tusen for du en veldig velholdt 318is\320 Coupe. Gjerne med Mtech og andre oppgraderinger. Er en drøss av de til salgs, så bruk litt tid og ikke bare kjøp den første du kommer over Kjapt søk http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=28023902 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagi124 Skrevet Mai 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2011 Takker for svar, har lite peiling på bil så er godt med litt råd =) Ser litt rundt, men har fått med meg at det er forskjeller på hvor langt de forskjellige pleier å gå? Slik som denne i 5 serien er jo interresant ; http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=28302931 ? e36 320 og e39 har registerkjede? Dette spiller vel en vesentlig rolle mht hvor langt motoren går? Eller? Dersom jeg skal se på e36\e34 av tidligere modeller osv er det vesentlig at service\vedlikehold er fulgt godt opp? Litt vanskelig for meg og se hva som er bra\dårlig, har heldigvis en kamerat som er mekaniker som kan hjelpe meg og se over, men er kjedelig og dra fra lille Arendal til bergen\bodø for og finne ut at noe ikke funker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Mai 6, 2011 Share Skrevet Mai 6, 2011 Ja m50b20 motoren som sitter i 320 og 520 har kjede og ikke reim. på autopower.se ligger "begagnadguiden" med liste over hva du skal se etter. Det farligste er vel rust på steder det er vanskelig å se, men ta en titt under og bak på bremser osv. Noe vil det jo være med gamle biler, men greit om ikke hjulopphenget blir liggende igjen bak fartsdumpen på vei hjem. Tar du en som er akkurat EU godkjent, bør den være mer eller mindre OK de neste 2 åra. Mekaniker kompisen din vet nok hva han bør se etter han og. Motorene er solide og holder lenge så lenge de får oljeskift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagi124 Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2011 Hei igjen! Har sett litt på denne http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=28316566 , lav km stand til prisen og være? Noe spes man skal se etter mtp at det er automatgir? Pleier disse girkassene og holde en stund? Det skal vistnok ikke være noe rust i hjulbuer osv, har ikke fått vært å se på den.. Har ordnet så jeg har ett budsjett på 60 lapper, har dere noen gode forslag til bmw'er i den prisklassen? Eller er 520 ett sikkert kjøp da? De fleste har jo gått 180-200.000+ km i denne prisklassen. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=28365344 Dette er jo også et alternativ, hva legges i "Shadowline"? Selges jo også fra forhandler, vet ikke om dette er noen fordel eller ikke? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Jeg ville ikke lagt meg så mye opp i kilometerstanden som du gjør. Dette er solide biler der du burde se på den aktuelle tilstanden i stedet for kilometerstand. Du kan være heldig finne en bil med høy kilometerstand der alle slitedeler er byttet de siste 2-3 årene noe som er mye rimeligere enn en bil med "lav" kilometerstand som du må påkoste flere tusen i slitedeler de neste åra. Når det kommer til E36 er det meg et under at nesten alle er gått under 200.000 km. Pga generell god kvalitet på bilene er det vanskelig å skille en som har gått 300.000 fra en som er gått 200.000, noe jeg tror mange utnytter seg av. Florerer av enkle programmer som kan benyttes for å endre kilometerstand på disse. E36 er i tillegg en kjekk DIY bil der du kan gjøre det meste selv. Så lenge du kjøper nyere enn 1994 unngår du M40 motoren med registerreim og dårlig konstruksjon i toppen. Motorene kan gå flere hundre tusen så lenge de får oljeskift og at kjølingen fungerer. Nevner igjen dette med kilometerstand. 200.000 er en "skummel" grense. Mange selger rundt da fordi det nærmer seg bytte av nesten alt av foringer, bremser, dempere osv. Dette gjelder også E39 som kan bli en potensiell høy utgiftsbombe om du skal begynne å bytte dempere, bremser og alle stag/foringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cypher Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Jeg ville ikke lagt meg så mye opp i kilometerstanden som du gjør. Dette er solide biler der du burde se på den aktuelle tilstanden i stedet for kilometerstand. Du kan være heldig finne en bil med høy kilometerstand der alle slitedeler er byttet de siste 2-3 årene noe som er mye rimeligere enn en bil med "lav" kilometerstand som du må påkoste flere tusen i slitedeler de neste åra.Når det kommer til E36 er det meg et under at nesten alle er gått under 200.000 km. Pga generell god kvalitet på bilene er det vanskelig å skille en som har gått 300.000 fra en som er gått 200.000, noe jeg tror mange utnytter seg av. Florerer av enkle programmer som kan benyttes for å endre kilometerstand på disse. E36 er i tillegg en kjekk DIY bil der du kan gjøre det meste selv. Så lenge du kjøper nyere enn 1994 unngår du M40 motoren med registerreim og dårlig konstruksjon i toppen. Motorene kan gå flere hundre tusen så lenge de får oljeskift og at kjølingen fungerer. Nevner igjen dette med kilometerstand. 200.000 er en "skummel" grense. Mange selger rundt da fordi det nærmer seg bytte av nesten alt av foringer, bremser, dempere osv. Dette gjelder også E39 som kan bli en potensiell høy utgiftsbombe om du skal begynne å bytte dempere, bremser og alle stag/foringer. Det er nå ikke akkurat noe fasit på at ved 200 000 så dukke alt det der opp. Kommer jo helt an på hvordan bilen er holdt. For bilen sin skyld så burde mye av det der vere byttet en god stund før 200 000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagi124 Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2011 Jeg ville ikke lagt meg så mye opp i kilometerstanden som du gjør. Dette er solide biler der du burde se på den aktuelle tilstanden i stedet for kilometerstand. Du kan være heldig finne en bil med høy kilometerstand der alle slitedeler er byttet de siste 2-3 årene noe som er mye rimeligere enn en bil med "lav" kilometerstand som du må påkoste flere tusen i slitedeler de neste åra.Når det kommer til E36 er det meg et under at nesten alle er gått under 200.000 km. Pga generell god kvalitet på bilene er det vanskelig å skille en som har gått 300.000 fra en som er gått 200.000, noe jeg tror mange utnytter seg av. Florerer av enkle programmer som kan benyttes for å endre kilometerstand på disse. E36 er i tillegg en kjekk DIY bil der du kan gjøre det meste selv. Så lenge du kjøper nyere enn 1994 unngår du M40 motoren med registerreim og dårlig konstruksjon i toppen. Motorene kan gå flere hundre tusen så lenge de får oljeskift og at kjølingen fungerer. Nevner igjen dette med kilometerstand. 200.000 er en "skummel" grense. Mange selger rundt da fordi det nærmer seg bytte av nesten alt av foringer, bremser, dempere osv. Dette gjelder også E39 som kan bli en potensiell høy utgiftsbombe om du skal begynne å bytte dempere, bremser og alle stag/foringer. Takker for godt svar, Skjønner det du sier ang tukling mht km.stand osv, skal se på den generelle standen til bilen, men mht f.eks foringer,dempere og stag så er det vel litt vanskelig for meg og sjekke det når jeg møter opp for og ta en titt? =) Burde jeg heller se etter en e36 som er påkostet mer de siste årene og greit kjørt? Har en følelse av at dette er vanskelig og at mange av de er "rævkjørte" ungdomsbiler, men skal fortsette og se litt rundt og ikke bare tenke hvor lenge de har rullet på veien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Det er nå ikke akkurat noe fasit på at ved 200 000 så dukke alt det der opp. Kommer jo helt an på hvordan bilen er holdt. For bilen sin skyld så burde mye av det der vere byttet en god stund før 200 000km. Dette var bare et stort ca tall som jeg tok. Bremser og dempere i Norge kan man nesten ikke forvente noe særlig mere av enn mellom 80.000 - 130.000 km, alt etter kjørestil da. Dermed er 200.000 farlig nært et nytt skifte. Jevnt over synes jeg rundt 170.000 - 200.000 er hvor mange bytter diverse foringer rundt baut, men i hovedsak var det bare ment slik at kjøper ikke henger seg for mye opp i kilometerstand da man burde se på den aktuelle tilstanden og hva som tidligere er gjort og når. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagi124 Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2011 Noe mer i denne duren du tenkte på da Fredrik? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=28302931 Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Der har du hvertfall et eksemplar som har byttet de nevnte slitedeler som hadde bekymret meg. Dessverre har denne bilen noe rust som må avklares først. Utover rust virker det som et greit eksemplar i første øyekast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå