dav-a Skrevet Mai 8, 2011 Share Skrevet Mai 8, 2011 Skal mulig kjøpe noen JAMEX senke fjærer , som senker 40/60. Han fikser TUV papirer, så da burde det bare være å montere så godkjenne? Noen som vet hva det koster å godkjenne, og om jeg ikke trenger noe mer av papirer? Mvh. David Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cubetito Skrevet Mai 8, 2011 Share Skrevet Mai 8, 2011 papir på utført 4hjuls kontroll. og tuv papirer. koster ca 500-700 kr for en time å godkjenne på biltilsynet. husk på minimums høyde på 11 cm på bilens laveste punkt til bakken da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dav-a Skrevet Mai 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2011 papir på utført 4hjuls kontroll. og tuv papirer. koster ca 500-700 kr for en time å godkjenne på biltilsynet. husk på minimums høyde på 11 cm på bilens laveste punkt til bakken da. Okay, takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mai 9, 2011 Share Skrevet Mai 9, 2011 Det med 11cm klaring tror jeg praktiseres litt forskjellig. Jeg har aldri opplevd at dette sjekkes. Tror det er noe de måler på hvis bilen er ekstremt lav. Min erfaring er at de prøver bilen en kort tur, for å høre om noe tar borti ved full sving osv. Samt en visuell sjekk av montering og nr. Som sagt trenger du papirer på nylig utført 4-hjulskontroll i tillegg til TUV. Fjærene må også ha lesbare nr, slik at BT kan kryssjekke de mot TUV papirene. NB. Husk å ta med vognkort del2, da BT trenger dette for å utstede nytt vognkort med godkjenning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cubetito Skrevet Mai 9, 2011 Share Skrevet Mai 9, 2011 på meg så kjørte han faktisk bilen opp på bukk. sånn som du kjører opp på med hjula. også hadde han en jekk midt på bukk som var ca 10 cm høy, som kunne rulles fra front og helt bak. og at den skulle gå klar uten å ta i noe steder. men som sagt, det er sikker litt forskjellig fra sted til sted sikkert. men kjipt å måtte vise bilen to ganger. jeg kom ikke igjennom første gangen. enda jeg hadde justert settet mitt på høyeste. måtte sette på vinterrdekk og blåse opp trykket såpass at det så ut som jeg hadde ballong hjul. og da gikk den akkurat. men sørg for å ha laveste punkt minimum 10 cm så er du garantert å komme igjennom. og vis bilen så fort som mulig etter montering. så er du sikker på at fjørene ikke siger. og at skrift er lett tilgjengelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dav-a Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2011 på meg så kjørte han faktisk bilen opp på bukk. sånn som du kjører opp på med hjula. også hadde han en jekk midt på bukk som var ca 10 cm høy, som kunne rulles fra front og helt bak. og at den skulle gå klar uten å ta i noe steder. men som sagt, det er sikker litt forskjellig fra sted til sted sikkert. men kjipt å måtte vise bilen to ganger. jeg kom ikke igjennom første gangen. enda jeg hadde justert settet mitt på høyeste. måtte sette på vinterrdekk og blåse opp trykket såpass at det så ut som jeg hadde ballong hjul. og da gikk den akkurat. men sørg for å ha laveste punkt minimum 10 cm så er du garantert å komme igjennom. og vis bilen så fort som mulig etter montering. så er du sikker på at fjørene ikke siger. og at skrift er lett tilgjengelig. Ja, skjønner! Derfor jeg spurte, er jo så kjedelig å måtte vise flere ganger. Skal prøve å få det til på først forsøk. Har montert på 18" på bilen også, som ikke er godkjent. Det får jeg kanskje godkjent samtidig, eller kan jeg ta en en annen gang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå