Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, bare lurte på dere som har e36 m3 3.2L hvordan motoren oppfører seg i turtallregisteret.

Hos meg er det slik at det er en godt merkbar av-på effekt ved 2200-2500rpm hvor under dette føles litt slapp men fremdeles sterkere enn de fleste andre biler på norske veier. Det er liksom etter disse turtalla at motoren skifter karakteristikk hvor både lyd og effekt kommer til sin rett.

Vanos skal være byttet for under 1 år siden.

Bare lurer på om dette er normalt, eller om det skal være mer sømløst fra tomgang og opp til 2500rpm. Det er turtallsmotor og litt vassere kammer enn på den valige bilen i gata så tengte kansje det skal være sån.

Motoren ser ut til å fungere helt normalt utover dette.

Hvordan er din s50b32 motor?

Skrevet

Alt hva man er vant til, men de 3.2 literne jeg har kjørt har vært rimelig sterke helt fra bunn av :)

Skrevet

Så det du sier er at den drar 100% gjevnt fra tomgang og opp til 3K rpm f.eks?

Litt mer detaljert plz =)

Ta en prøvetur og se på turtallet om den drar helt gjevnt hele tiden eller om det er visse spots hvor den endrer karakteristikk :)

Skrevet

Min også er bra sterk på lavt turtall, kjører den helt ned mot tomgang i rundkjøringer f.eks og den drar seg fint opp uten å daue.

Men den går jo bedre til mer turtall man har selfølgelig. Har jo ikke 321hk på 2500rpm :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...