R Andersen Skrevet Mai 9, 2011 Share Skrevet Mai 9, 2011 Som topic sier. Det var ca. 2 liter med bensin igjen, og det ble fyllt på ca. 15 liter diesel. Bilen ble kjørt ca. 500 m. før den stoppet.. Hvor sitter bensinfilteret, og finnes det en tappeskrue på bensintanken? Noen som har noen tips på hva jeg kan gjøre for å fikse dette på en best mulig måte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 9, 2011 Share Skrevet Mai 9, 2011 Bensinpumpa ligger under sitteputa bak, bare napp denne litt opp i fronten og så ta ut puta Bensinfilteret sitter under bilen på førerside, ca rett under der du sitter. grå sylinder aktikg sak. Er vel ingen tappe skrue nei, men du kan jo bare ta av den bakerste bensinslangen bakpå filteret og vri om tenninga og pumpe ut dieselen? vil gå "relativt" fort.... men kanskje ikke skade å bytte bensinfilteret nå og kjøre en liten rens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2011 Takk for info! Var akkurat den prosedyren jeg hadde sett for meg å gjøre det på. Vet ikke om jeg må ha ut absolutt alt av diesel? Hvis det ligger igjen 5 liter, og jeg fyller tanken full med bensin igjen, så går det kanskje bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Mai 9, 2011 Share Skrevet Mai 9, 2011 Om det ligger noen få liter igjen på tanken med diesel og du fyller den opp med riktig drivstoff denne gangen så har det ingen betydning. Jeg trudde ikke diesel pistolen passet i hullet på en nyere bensin...men det er kanskje omvent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beyeren Skrevet Mai 9, 2011 Share Skrevet Mai 9, 2011 Skulle vært en en liten sender med tanklokket og en motaker i diesel/bensinpumpen. Sånn at når du skulle fylle så sendte senderen ut informasjon om at bilen går på bensin/diesel så ville ikke pumpen fynket vis du prøvde å fylle med feil drivstoff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2011 Kan jo informere om at jeg koblet av slangen før bensinfilteret, og fikk pumpet ut all diesel ved å vri nøkkelen av og på til det ble tomt. Fikk også tømt det meste fra bensinfilteret. Fyllte tanken full (med bensin denne gangen...), og prøvde å starte den. Den ville selvsagt ikke starte med en gang, men med x-antall forsøk, så kom det en liten gnist til slutt. Den startet og gikk litt urolig, spyttet ut mye svart eksos, men kom seg forbausende kjapt. Lot den gå på tomgang en liten stund, og kjørte så hjem. Etter dette så starter og går den som den alltid har gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 15, 2011 Share Skrevet Mai 15, 2011 Grats Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2011 Takk for hjelpen! Sparte meg for mange penger, kontra å måtte sette den på verksted.. Svoger har løftebukk, så da ble det litt lettere å komme til også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeRo Skrevet Mai 15, 2011 Share Skrevet Mai 15, 2011 Så har du fått smurt og renset dysene dine også, så det finne positive ting ved å ha diesel på en bensinbil:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2011 Hell i uhell er alltid bra! Viktig å se det positive i det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå