///Simon Skrevet Mai 10, 2011 Skrevet Mai 10, 2011 Heey.. Jeg har sett etter KN filter til min 520i med vanos, men finner bare til m50b25 ( 525i ).. Så det jeg lurer på er om det går og ha Konet KN filter på denne motoren eller om det er vakum styrt og dermed ikke går.. Også lurte jeg og på om det settet som er til 525i passer til 520i.. http://www.bsbildeler.no/?pno=124972 Mvh. Simon.
hao Skrevet Mai 10, 2011 Skrevet Mai 10, 2011 Det passer rett på det men du trenger kun filteret da det passer rett på lmm. Da har du mange filter å velge mellom. Jeg kjøpte dette http://www.hova.com/carbon-fiber-aero-f ... -1534.aspx Her til E34 http://www.hova.com/carbon-fiber-aero-f ... -1693.aspx Det finnes flere som selger det da. Tror GS Bildeler har tilbud nu. Gir ikke noe merkbar effektforandring men ser pent ut og fin lyd Det er oppgitt bare M52 men blir det samme som M50
///Simon Skrevet Juni 12, 2011 Forfatter Skrevet Juni 12, 2011 Sikker på at jeg kan ha KN?? Hvor skal jeg gjøre av alle slangene og div??
D.Toft Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 skal du ha ett åpent filter, så skal dette plasseres der du har den sorte boksen. vekk med den og rett på lmm (den runde tingen med pil på lokket) midterste bilde.
///Simon Skrevet Juni 12, 2011 Forfatter Skrevet Juni 12, 2011 Går det og ta av hele greia fra motoren og sette på "kromma" aluminiums rør fra motor også sette Kn filteret utpå der igjen eller fucker jeg opp noe da?
Olelink Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 om du fjerner lmm (bilde 2) vil motor gå i nødmodus og få både ujevn tomgang og svært høyt bensin forbruk, så det annbefaler jeg ikke å gjøre. De to slangene som sitter på en føler (bilde 3) er bare en termostat som åpner/lukker for å sende varm kjølevæske gjennom gasspjeldet for å hindre fastfrysing av spjeldet. denne er det bare å skru løs fra fra boksen å stripse fast ett sted i motorrommet. tror du har missforstått hva som er lmm siden du legger ut bilde 4. lmm er som nevnt boksen med pil på bilde 2 og fra og med denne må du for all del ikke fjerne noe da det både er tilførsel til tomgangs regulatoren og veivhusventilasjon tilkoblet belgen mellom lmm og gasspjeldet og her må lufta være ren.
Kennethe34 Skrevet Juni 13, 2011 Skrevet Juni 13, 2011 Går fint med K&N filter, luftfilterboksen er bare å fjerne. Det ligger en "termostat" med to slanger på som er skrudd fast i luftfilterboksen, denne er bare å skru løs å feste en plass i motorrommet. Den er der for å sirkulere kjølevann igjennom gass spjeldet så det ikke skal fryse ved ekstremt kald innsugningsluft. Her er ett par bilder av min gamlebil med det største K&N filteret jeg fant
hao Skrevet Juni 13, 2011 Skrevet Juni 13, 2011 Her er et filter med varmeskjold der temperaturføler er stripset fast på siden av filteret.
Olelink Skrevet Juni 13, 2011 Skrevet Juni 13, 2011 Det ligger en "termostat" med to slanger på som er skrudd fast i luftfilterboksen, denne er bare å skru løs å feste en plass i motorrommet. Den er der for å sirkulere kjølevann igjennom gass spjeldet så det ikke skal fryse ved ekstremt kald innsugningsluft. Og hva av dette fant du ikke i mitt innlegg ? btw så er det ikke ekstrem kulde i seg selv det skal motvirke, men en sjelden kombinasjon av høy luftfuktighet, kulde og konstant høy fart (eks autobahn) som kan medføre at spjeldet fryser (i ytterste konsikvens). En annen kommentar til helt åpne filtre, uten varmeskjold vil du tape effekt på filtret. Om du vil lese mer om dette har vi skrevet masse om dette fra før så det er bare å søke på forumet.
///Simon Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Skrevet Juni 14, 2011 Ps.Ps. Hvor får jeg tak i eit ORGINALT KN filter?? Ikke noe biltema greier.. Biltema har jo men det er bare ombygnings "kitt".. ( ?? )
Kennethe34 Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 Det ligger en "termostat" med to slanger på som er skrudd fast i luftfilterboksen, denne er bare å skru løs å feste en plass i motorrommet. Den er der for å sirkulere kjølevann igjennom gass spjeldet så det ikke skal fryse ved ekstremt kald innsugningsluft. Og hva av dette fant du ikke i mitt innlegg ? btw så er det ikke ekstrem kulde i seg selv det skal motvirke, men en sjelden kombinasjon av høy luftfuktighet, kulde og konstant høy fart (eks autobahn) som kan medføre at spjeldet fryser (i ytterste konsikvens). En annen kommentar til helt åpne filtre, uten varmeskjold vil du tape effekt på filtret. Om du vil lese mer om dette har vi skrevet masse om dette fra før så det er bare å søke på forumet. Må virkelig unnskylde om jeg kom med informasjon du allerede hadde kommet med..
///Simon Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Skrevet Juni 14, 2011 gjør ingen verdens ting.. Leter bare etter KN filter som passer rett på imm.. Hvet noen dim på den?
Kennethe34 Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 På M50B20 skal du ha ett filter som er 70mm indre diameter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå