Hopen Skrevet Mai 11, 2011 Share Skrevet Mai 11, 2011 Bilen er orginalt en 1988 520i som er godkjennt ombygget til m5 3.6 91mod i vognkort! Har fått tak i 92mod s38b38 som jeg har fått bygd med stroking til 4.1L, porta topp, smiddstempel og kvasskammer og Electromotive Tec GT så blir mapping på Bjørnstad bil. På m5 speedometret har den gått 150 000km. Bilen er nylakkert og tectylert inni skjermer og i kanaler. Rustfri siden den har stått lagret inne uten å vært ibruk de siste 10åra. OZ Racing AC Schnitzer Type II 8,5x17 10x17 og M-Parellel 8,5x18 10,5x18 hjul til bilen. Motor: S38b38 -Smiddstempel fra JE-Pistons -Veiv med 96mm i slaglengde -Kvasskammer (310gr innsug, 300gr eksos) -Justerbare kamdrev -portet topp hos tore topplokk -Electromotive Tec GT datasprut -Wallbro GSS342 255l/h bensinpumpe -Bosch 500cc dyser -3.6 svinghjul -sachs 765 trykkplate med orginal lamell -Denso Iridium IXU22 plugger -Ny vannpumpe, oljepumpe, og komplett register. -S50b32 reg.kjede strammer -Balansert bunndel -Vektjusterte råder -Supersprint rustfri mellom og bakpotte -Fjernet kat. -Carbon innsug Annet: -Sorte Hella DE -Sorte grøftelys -Greenstuff redstuff rundt om -nye org bremseskiver -H&R senkfjærer 30/10 -Bilstein dempere -Div powerflex -Xenon i alt -Justerbar shortshift -Sort taktrekk -El.sort skinn Planer i fremtiden: - JB Racing Alu-svinghjul - 345mm M5 bremser fram, zimmermann skiver og redstuff bak - V8 bred front - Soting av ruter - K-Sport coilover sett - Tårnstag fram og bak - Powerflex i alt - Pusse opp ACS felgene og lakkere senter i samme farge som bilen. Porta av tore topplokk: Smiddstempel: Stroker veiva, 96 i slaglengde: Blokka før lakkering: Komplett nytt register, med s50 kjedestrammer: Sachs 765 trykkplate: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 11, 2011 Share Skrevet Mai 11, 2011 Meget interessant prosjekt. Er det ekstern bensinpumpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwstein Skrevet Mai 11, 2011 Share Skrevet Mai 11, 2011 blir bra dette, bare at den motoren fortjener et annet karroseri ;\ e34 blir for stort å tungt ;s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 11, 2011 Share Skrevet Mai 11, 2011 tss.. det er jo det peneste karosseriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hopen Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2011 Meget interessant prosjekt. Er det ekstern bensinpumpe? Walbro pumpa skal monteres i tanken, slik som den orginale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Passer den i festet eller blir det litt ommøblering? Blir det de originale bensinrørene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian1990_2 Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Må følge med her, spennende prosjekt, stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hopen Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2011 Passer den i festet eller blir det litt ommøblering? Blir det de originale bensinrørene? Tror den skal passe ganske bra i festet, men ikke helt sikker pga jeg ikke har tankarmaturen. Ikke så lett å få tak i desverre. Skal ta bilder av montering av pumpa og legge ut når jeg kommer så langt. Skal bruke orginale bensinrør i første omgang, men har planer om å legge opp nye og større i fremtiden. Det jeg venter på nå er skruvene til grenrøret slik at jeg får satt det på motoren også er det kjølvannsrøret på baksiden av toppen, som jeg får imorgen før jeg kan løfte inn motor. Regner med den blir løfta inn iløpet av hælga. Har vertfall som mål å få det til, samt å monter girkasse og mellomaksling. Ellers blir det sikkert slik at jeg kommer til å mangle noen smådeler når skal begynne å sette på innsug så går sikkert bort litt tid på det. Visst noen har tankarmatur fra e34 med ståltank(tror 530,535,540 og m5 har det), så rop ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hopen Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2011 Må følge med her, spennende prosjekt, stå på! Takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hopen Skrevet Mai 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2011 Løftet inn motor idag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon///M Skrevet Mai 23, 2011 Share Skrevet Mai 23, 2011 dette blir bra skal du mappe om org hjerne? hva ta es for en slik jobb? og hvordan blir det iforhold til et skikkelig sprut? og man må vel bruke org lmm og da vel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Mai 24, 2011 Share Skrevet Mai 24, 2011 fy faen!! dette blir så vanvittig rått med sugemotor med så mye pulver! MYE råere enn alt av turbomotorer.. er jo sugemotor som er det tøffeste, men det er grisedyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hopen Skrevet Mai 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2011 dette blir bra skal du mappe om org hjerne? hva ta es for en slik jobb? og hvordan blir det iforhold til et skikkelig sprut? og man må vel bruke org lmm og da vel.. Tenkte det ja. koster 6-8000kr sa de. Vet om to motorer det er gjort på med bra resultat, en s38b36~3.9L og en m20b25~2.8L. Disse motorene gikk helt rent og fint etter mapping. Ble visst stoor forskjell fra før og etter mappinga. Tror ikke det blir noen stor effektforskjell egentlig, isåfall minimalt. Koster jo 20k for et skikkelig sprut med alt så + mapping på det å. Om det kan kjøres uten lmm er jeg usikker på, mulig de kan programmere den slik? Send en mail å spør de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hopen Skrevet Mai 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2011 fy faen!! dette blir så vanvittig rått med sugemotor med så mye pulver! MYE råere enn alt av turbomotorer.. er jo sugemotor som er det tøffeste, men det er grisedyrt. Håper det Regner med det blir greit drag i den, bare synd bilen er så stor å tung Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hopen Skrevet Mai 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2011 Idag har jeg satt på girkasse, mellomaksel, montert ny slavesyl på clutch, montert div småtteri på motoren. Venter på tankarmatur å div slanger jeg mangler, men får det til neste helg. Regner med å få ferdig det meste da slik at det blir oppstart snart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå