chrsel Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Hei Folkens! Har hatt min 1997 Bmw 523i Touring på EU kontroll... Fikk følgende feil: 2 - Slitt casterstagforinger begge foran 2 - Slitt bærevru begge foran 2 - Slitt Bærebru øvre bakre begge bak Jeg har mekket på de meste før, men undserstell synes jeg er vanskelig/ umulig. Fikk et hyggelig tilbud av Bavaria om å skifte disse delene for 24.000,- .. Dette er selvsagt ikke aktuelt. Jeg sliter litt med å finne ut nøyaktig hvilke deler det er jeg bør kjøpe. Tanken er å å få hjelp av en nabo, til å skifte disse her. Hvor stor jobb snakker vi? Hvor får jeg tak i deler billigst (koed?) og hva heter de? Håper noen kan hjelpe meg..
nimitz Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Det vil være godt betalt og gjøre det selv. Casterstag koster med ferdige foringer ca 800 for begge fra Koed.. Veldig enkelt og skifte. Står en god forklaring om du søker på "casterstag". Bærebroer har jeg ikke skiftet selv, men det kan kanskje andre tipse litt bedre om.
Mikael-B Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Koed eller Ebay er billigst. Fort å skifte alle deler, burde kjøpe en endeleddsavdrager med stort gap. Sammen med hammer og lett utvalg av fastnøkler og skrutrekkere er jobben gjort Anbefaler å bytte komplett casterstag når du først er igang. Du trenger disse delene: 31121094233 (bærearm foran) event. www1356 fra Koed 31121094234 (bærearm foran) event. www1357 fra Koed 31121141717 (casterstag) event. www18247 fra Koed 31121141718 (casterstag) event. www18248 fra Koed 2x 33326768791 (bærearm bak) event. www1084 eller www1096 og www1097 fra Koed. Her må du sjekke om det er den lille eller store armen de mener.
dagrune Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 1&type=alt -disse er også greie,mere holdbart enn gummiforinger.
LK Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Byttet for ikke så lenge siden bærebruene på min foran,det var veldig enkelt. Brukte vel 15 min på jobben med bilen på bukk
chrsel Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Skrevet Juni 8, 2011 Hei folkens, og takk for svar! Alt er nå skiftet og bilen er Eu- godkjent. Det som irriterer meg grenseløst, er at til tross for at alt dette er skiftet, så har jeg en fremdeles en ekkel vibrasjon i bilen. Føles (men er ikke sikker) som at det kommer fra bakre del av bilen.. Noen forslagt til hva det kan være?
BMWtotti Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Hei folkens, og takk for svar!Alt er nå skiftet og bilen er Eu- godkjent. Det som irriterer meg grenseløst, er at til tross for at alt dette er skiftet, så har jeg en fremdeles en ekkel vibrasjon i bilen. Føles (men er ikke sikker) som at det kommer fra bakre del av bilen.. Noen forslagt til hva det kan være? Kan vel være litt forskjellig, men det raskeste og billigste å starte med vil vel være å få avbalansert dekka. (I alle fall hvis det er lenge siden det er blitt gjort)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå