Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg veit dette ikke helt passer inn her men viste ikke hvor annet sted jeg skulle skrive det

mandag 9 mai 2011 kjørte jeg(18) hatt lappen i 2 måneder) på vei hjem med en kompis(17), vi kom i litt over fartsgrensen(ca 90-95) i 80 sona(på den strekningen kjørte vi ikke forbi noen og vi ble ikke tatt igjen av noen og vi møtte ikke noen og det er ingen vitner), og bilen knakk sammen i en dump i en slakk venstresving, bilen dro tværs over veien og bilen skeld så sidelengs og traff autoværnet (der det bygger oppover) bil havnet på siden og sklei 50 meter før den så havnet på taket og skled de siste 50 meterene før vi stoppet, vi var raskt ute av bilen og tilkalte ambulanse og stoppet trafikk, vi ble med på legevakten med lettere skader, altså passasjer hadde ingen skader, men jeg(førerern) endte opp med forstuet skulder og noen skrubbsår, neste dag ringte jeg politiet og hørte hva som kom til og skje framover (bilen er totalvrak) jeg sa jeg ville ha en teknisk kontroll av bilen siden jeg er fast bestemt på at understellet sviktet. Politisjefen sa jeg bare kunne glemme det for han hadde en teori som han mente var riktik at jeg hadde kjørt altfor fort og ikke greid og styre bilen noe seffølgelig alle burde greie og holde igjen en bil selvom understellet svikter. vi skal nå i avhør og mulig rettsak. argumentene mine er: det var ikke fartsreduksjonsskilt selvom det var noen stygge dumper der, jeg kjørte på piggfrie vinterdekk,unnderstellet sviktet,ikke mye motstand når man sklir på taket, og at jeg er i nød for lappen når jeg har fått meg jobb der jeg trenger lappen og at jeg bor 6 mil unna jobben. de bremsesporene de hadde målt var ca 20 meter og sklilengenden var ca 110 meter, men det dem tror var bremsespor er egentlig sklispor

hva tror dere vil skje framover? takker for alt hjelp! :)

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Høres ut som du bør kontakte en god advokat snarest om du skal ha håp om å beholde lappen.

Om det er bremsespor eller seilespor burde vel ikke være så vanskelig å se?

Skrevet

jeg veit, jeg skal skaffe advokat vis det går videre til tingretten. men jeg mener at siden dem ikke har noen bevis og jeg ikke har kjørt forbi noen eller møtt noen har dem ingenting og ta meg for uten teoriene dems. men jeg har uansett brutt paragraf 3 siden jeg var utenfor veien, og jeg får en bot for at jeg kjørte for fort, men jeg trenger virkelig lappen.

Skrevet

de klarer fint å se om det er skli spor eller bremsespor!

slik du forklarer høres 80-100 km\t veldig lite ut men tanke på hvor langte du skle når jeg gikk på taket i 60-70 i en nedoverbakke skle jeg ikke mange meterene

Du kommer til å minste lappen for 3-6 måneder, uaktsom kjøring, samme dritten de tok meg for. hadde ingen bevis for at jeg hadde kjørt fort

Skrevet

forstillingen "knakk" mener jeg med at det ene hjulet la midt i veien med skive,fjær,bærearm og alt intakt, men jeg tror foringa har slitt sunn bak på bærearmen og "hoppa ut".

Skrevet

står vel i lovverket at eier/fører av bilen har plikt til en hvertid å vite bilens stand, og om den er skikket for bruk på offentlig vei.

Skrevet
forstillingen "knakk" mener jeg med at det ene hjulet la midt i veien med skive,fjær,bærearm og alt intakt, men jeg tror foringa har slitt sunn bak på bærearmen og "hoppa ut".

Det går jo ikke ! Er skrudd med 2 bolter bak, en i traværsen og i navet!

Demperen og stabstag også, må jo ha vært et helvettes smell vis alt dette knakk rett av

Skrevet

ELLER, at det har vært veldig løst og det bare har detti av. veit ikke åssn dette har foregått selv med hjul og sånn men jeg vet bare at jeg ikke kjørte mer enn 100. ps, de to boltene bak har ingenting og si for er bare foringa som har detti ut(slept), ikke hele feste

Skrevet

Ditt ansvar å påse at kjøretøyet er i forskriftsmessig stand, så du argumenterer i mot deg selv ved å mene at det ikke var det.

Skrevet

La meg forstå det helt rett.

Du har ikke kontroll på tilstand for din egen bil. Menneskelig feil, alle kan gjøre.

Du har brutt fartsgrensen som du tydeligvis viste hva var, og du var klar over at du brøy den. Du har hatt lappen i 2 måneder og kjører allerede uaktsomt, politiet gjør jobben sin her og jeg synes du burde ta det som en lærepenge dermed basta.. Knakk sammen i en dump? Dump som i fartsdump, eller dump som i hull i veien?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...