Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
han har rett, det er tre uker.. men jeg var dum nok til og underskrive på det papiret at jeg samtykket beslaget av førerkortet, men det skal jeg trekke tilbake idag så det blir tre uker fra og med idag håper jeg, så jeg får bare håpe på det inderlig:)

Det er det ja.. Det var ikke så lurt! Du får ha lykke til da ;)

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Lykke til, men husk om du taper denne saken her kan det fort også bli mye mye verre. Tekniske bevis kan du holde på, men du sliter med en lov som sier at du som sjåfør er selv ansvarlig for at kjøretøyet er i skikket stand.

Skrevet

Jeg har kjørt over noen heftige humper i 80-sona, men bilen er like hel den.

Her er det mye tull trådstarter. Du kjører for fort, du kjører med vinterdekk (som er lov, men ikke anbefalt), du har en bil som er i elendig stand og så klager du på at du mister sertifikatet når du som 18-åring krasjer med nevnte bil. Hvorfor klarer resten av befolkningen å holde bilen på veien? Du har ikke tenkt på at din uansvarlige oppførsel i trafikken kunne medført en ulykke?

(Tips: Regler for punktum, komma, avsnitt og stor bokstav i starten av en setning fungerer også på internett)

Skrevet

tusen takk:) jeg veit jeg skal være ansvarlig for bilen, og siden bilen hadde vært eu godkjent og greier så måtte det jo vært sånn nogenlunde god stand, men får høre litt med advokaten, hadde jeg bare ikke samtykket med en gang hadde det gått en uke allerede til mandag, så jeg er redd når jeg dukker opp der idag så tenker dem på meg idag

Skrevet

jeg har tenkt på det med uansvarlig kjøring, og du har jo et poeng, men det er vel ingen som kjører tvers over en fil og i autoværnet i en slakk venstresving i 95 uten grunn vel? når jeg ikke har vært nær av og gjøre det samme den lille tiden jeg har hatt lappen.

Skrevet

Går nok bra skal du se :) Er bare folk her inne som tar HELT av.. som om alle der sjekker dempere, foringer osv før hver eneste kjøretur dere tar. Han har hatt en bilulykke, og det kan skje ALLE

Skrevet
jeg har tenkt på det med uansvarlig kjøring, og du har jo et poeng, men det er vel ingen som kjører tvers over en fil og i autoværnet i en slakk venstresving i 95 uten grunn vel? når jeg ikke har vært nær av og gjøre det samme den lille tiden jeg har hatt lappen.

Politiet sin versjon vil nok fortsatt være at du kjørte betydelig fortere enn det du sier, og at du derfor ikke klarte svingen.

Ang. piggfrie vinterdekk så er det også lov å kjøre på sommerdekk om vinteren, men hvis uegnede dekk er medvirkende årsak til en ulykke blir du likevel holdt ansvarlig for å ikke være utstyrt etter forholdene, og det samme gjelder om sommeren med piggfrie vinterdekk. Er enormt stor forskjell på piggfritt og sommerdekk en varm dag!

Skrevet

jeg veit det er stor forskjell, som jeg skrev i en post før. men jeg hadde planer om og skifte dekk, måtte bare kjøpe nye dekk siden mine forige sommerdekk var slitt..og jeg hadde kjøpt nye men manglet bare og sette dem på. men jeg får bare forklare åssen dette ender senere:)

Skrevet
Det med dekkene var ikke ment som kritikk, men et tips!

Vil ønske deg lykke til! :)

Piggfrie vinter dekk har ingen ting på bilen å gjøre på sommerføre.

Får mye lengre bremse lengde og spesiellt på våt asfalt.

Sier d bare for å informere ikke kritisere deg. :)

Skrevet
han har rett, det er tre uker.. men jeg var dum nok til og underskrive på det papiret at jeg samtykket beslaget av førerkortet, men det skal jeg trekke tilbake idag så det blir tre uker fra og med idag håper jeg, så jeg får bare håpe på det inderlig:)

Det er det ja.. Det var ikke så lurt! Du får ha lykke til da ;)

kan bare glemme de 3 ukene som regel... kjenner til 2 stk som har vert borti det samme...

den ene samtykket og den andre ikke (pga manglende bevis) begge to mista lappen samme helg, og har enda ikke hørt noe... dette var ei helg i desember mnd!

han ene har prøvd "alt" for å få lappen tilbake uten nytte..

han andre har gitt opp, da han fikk beskjed at han kunne søke om å ta lappen igjen i slutten på mai (ca 5-6 mnd etter de mista den)

uansett.. jeg var passasjer i en bil som nesten "T-bonet" en merce som kom fra en sidevei..

men han klarte å svinge mot fronten så vi ble "katapulert videre"

vi hadde en fart på ca 120 da vi traff bilen (ja, fører fikk sin straff for dette), høyre hjul ble knust inn i torpedoveggen og låste seg.. tillogmed med delvis bremsevirkning skled bilen 100!! meter etterpå.

så at bilen din glir 50 meter på sida og 50 meter på taket med vesentlig mindre motstand enn 1 låst hjul og 3 bremsende. det har jeg ingen tro på, at du har hatt 90-95.. den må du lenger inn i skogen med gutt ;)

forstår at du ikke vil skrive om du har kjørt fortere, hadde ikke jeg heller ville gjort på ett offentlig forum..

men ønsker deg lykke til likevell.. :)

Skrevet

Akkurat det samme skjedde meg når jeg var 20. Nettopp fått på coilovers på 200sx'n og vips; rett i fjellet etter å ha slengt først i autovernet på andre siden. Fikk førerkort beslaglagt på stedet, samtykket IKKE i det.

så nå som du har tatt tilbake samtykket så er det ENESTE du burde gjøre er å kontakte en advokat som driver med trafikksaker og sjekke med HAN hvor sterk saken din er. Mest sannsynlig vil man også i ditt tillfelle henlegge saken på grunnlag av manglende beviser etter 3 uker. Det som er så viktig med å engasjere en advokat selv er at han skriver videre til politijuristen at saken blir behandlet av advokat og da skjønner politiet at her har de fått en vanskeligere oppgave enn først antatt og det er DA mulighetene dine er størst.

Med en gang politiet øyner mulighetene til å vinne saken så fremlegger de den til rettsak og da har du 2 valg: Gå til rettsak eller samtykke i grov uaktsom kjøring og mister lappen deretter (hvilket er ditt klart klokeste valg da trafikksaker IKKE, IKKE, IKKE, blir dekket av staten.)

Ser det er mange som har skrevet mye rart her, men dette er sannheten og jeg var gjennom akkurat det samme for 5 år siden. Jeg fikk tilbake lappen etter 3 uker pga manglende bevis og hadde ikke jeg engasjert advokat til å prate for meg så hadde nok politijuristen ansett saken som sterk nok til en rettsak (truffet autovern, sklidd 90m, truffet fjell, i 60-sone!)

Ønsker deg uansett utfall lykke til men husk for all del at det å kjøre gris er jævli gøy men når ting går galt, så skjer det somregel så fort at livet kan opphøre i ett blunk, dette ler sikkert 18 åringer flest av men bare du blir 25 så har oppfattelsen av fartsgrenser og tullekjøring blitt en helt annen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...