sandalius Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Jeg skal kjøpe nye dekk, og trenger litt hjelp til dimensjoner. Har felger som er 7,5'' fremme og 8,5'' bak, jeg har til nå kjørt med dimensjonen 215/45-17 foran og 235/40-17 bak. Synes dette sporer mye, og dimensjonene er litt ukurante, som gjør at dekkene blir dyre. Så til mitt spørsmål, er det mulig/greit å ha samme dimensjon foran og bak til tross for at felgene har forskjellig bredde for eksempel 225/45-17 som er veldig kurant størrelse? Noen som har noen gode forslag, trenger ikke å ha så utrolig breie dekk, men det må jo passe til felgene. Lurer også på om innpresset har veldig mye å si for kjøreegenskapene? org. på bilen er ET42, mens felgene er ET37 bak og ET34 foran... ? Har en 1-serie E87. Setter pris på alle forslag
Capoldriahn Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Vel, 215/45R17 er jo ikke akkurat en ukurant dimmensjon men. Du kan selvsagt ha 225/45R17 foran og bak, men dekkene vil ha to helt forskjellige strekker. 225 får en fin og ikke for aggresiv strekk på 8.5", men på 7.5" blir det nok ikke like fint. Er det ikke så viktig for deg at strekken er ca. lik, så kjør på. Men noe smalere enn 225 på 8.5" ville jeg nok ikke hatt. Skulle du derimot gått ned foran og bak og ha mest mulig lik rulleomkrets ville du endt opp med 205/45R17 foran og det er nok desverre like ukurant som 235/40R17.
nimitz Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 235/45 17 burde være en kurant dekkstørrelse. Kjører selv på det, mer er usikker på felg bredden. Nå henger ikke alltid sporing og dekkbredde sammen. Kommer mye ann på hvilken dekk du kjører på. Billigdekk sporer ofte mer enn premium dekk. Jeg har i flere år kun kjøpt dekk fra dekkonline.com. De siste jeg kjøpte var EAGLE F1 Asymmetric som jeg var godt fornøyd med. Sparte over 4000 kr.
Schwarz Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 "Lurer også på om innpresset har veldig mye å si for kjøreegenskapene? org. på bilen er ET42, mens felgene er ET37 bak og ET34 foran... ? " Innpresset kan ha så mye å si siden det er 5mm bak og 8 mm foran. Men det som påvirker mest er vei-standarden... Må si meg enig med Nimitz ang. dekk kvalitet.. har bare dårlige erfaring med "økonomi" dekk.
Delenisse Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 Husk også at selve dekkene har veldig mye for å si om det sporer eller ei..
sandalius Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Skrevet Mai 13, 2011 Kjører idag på Tyfoon som er "billigdekk". Hadde vært skøy å prøve et sett med litt dyrere dekk som eagle F1, men da i samme dimensjon som jeg kjører idag? Hadde Dunlop tidligere, og mener å huske at de var bedre når det gjelder sporing en disse billig dekkene... MEn hvis jeg forstår dere rett, så har ikke innpresset så mye og si siden det bare er 5 og 8 mm avvik, men at det er dekkvaliteten som spiller mest inn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå