HenrikPalm Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Hei Fikk nettopp bilen min tilbake fra topp-bytte. Det begynte i det små med at bilen virket litt rar på gassen, men temp-måleren sto midt på og alt virket lovende. Men når jeg skulle ut på motorveien ble gassproblemet værre, og det er vanskelig å beskrive! Virker som motoren ikke vil opp i turtall, akkurat som en sperre. Følgende som skjer er at temperaturen stiger (tempen reagerer litt senere ~30sek, antar at problemene intreffer samtidig). Det er automatgir, så er vanskelig å få prøvd ut akkurat hvordan motoren egentlig reagerer. Hvertfall synes jeg det, som ikke er vandt med automat. Stopper bilen så den får kjølt seg ned, starter opp og turer nedover bakkene i andre retningen, bilen går fint, men har ikke varme i vifta inni bilen, ergo ingen vannsirkulasjon... Da vet jeg at enten termostat eller vannpumpe må byttes, det er greit, men det med motoreffekten skremmer meg veldig! Akkurat som om kompresjonen blir lavere når temperaturen går opp! Noen som har en ide her? Skal levere tilbake bilen så fort som mulig, men det kan ikke bli før på noen dager, skulle gjerne fått et hint imens. Hilsen Henrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SideIn Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 kan i verste fall være at den er varmskjært. stemplene går trangere når den blir varme. skjekk for metal spon i olja å at kjølevæskenivå er riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Ellers så kan det være at den får varmesignal fra en annen sensor før. Når bilen blir farlig varm reduserer DDE effekten. Fiks kjøling først, og prøv igjen etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Ein kompis av meg hadde 725 tds før og den var heilt lik. Reduserte effekten når bilen gjekk for varm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikPalm Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2011 Ein kompis av meg hadde 725 tds før og den var heilt lik. Reduserte effekten når bilen gjekk for varm. i mitt tilfelle er det en ganske dramatisk nedgang i effekt, hvordan endte det med bilen hans? takk for svar folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Det skal være det DDE prøver å forhindre koking. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet Mai 13, 2011 Share Skrevet Mai 13, 2011 Problemet der var toppakning. Plana toppen og ny pakning så var den god som gull igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikPalm Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2011 Nå har jeg byttet vannpumpe og termostat, og problemet er borte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå