Gå til innhold

325tds m51, motoreffekt avtar med motortemp

HenrikPalm
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk nettopp bilen min tilbake fra topp-bytte. Det begynte i det små med at bilen virket litt rar på gassen, men temp-måleren sto midt på og alt virket lovende. Men når jeg skulle ut på motorveien ble gassproblemet værre, og det er vanskelig å beskrive! Virker som motoren ikke vil opp i turtall, akkurat som en sperre. Følgende som skjer er at temperaturen stiger (tempen reagerer litt senere ~30sek, antar at problemene intreffer samtidig). Det er automatgir, så er vanskelig å få prøvd ut akkurat hvordan motoren egentlig reagerer. Hvertfall synes jeg det, som ikke er vandt med automat.

Stopper bilen så den får kjølt seg ned, starter opp og turer nedover bakkene i andre retningen, bilen går fint, men har ikke varme i vifta inni bilen, ergo ingen vannsirkulasjon... Da vet jeg at enten termostat eller vannpumpe må byttes, det er greit, men det med motoreffekten skremmer meg veldig! Akkurat som om kompresjonen blir lavere når temperaturen går opp!

Noen som har en ide her? Skal levere tilbake bilen så fort som mulig, men det kan ikke bli før på noen dager, skulle gjerne fått et hint imens.

Hilsen Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...