Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei JTS77

Tenkte jeg skulle gjøre som du sa å tømme ut alt og starte på nytt igjen. Sette varmeapperatet på full varme, blien skal stå plant og så er det å slå veldig rolig fra begynnelsen av. ett spørsmål til deg.

Hvordan vet en at all luften er ute når en er ferdig???

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det sier seg selv når luften er borte. Da bobler det liksom ikke mer ved lufteskruen.

Fatter ikke at det skal være så vrient for deg og få dette til.

Har gjort det der på en god del m50/52/54 motorer, og det går liksom av seg selv altså.

Det kan være en ide og løsne øverste slangen på radiator for og fylle forsiktig på der også for og se om det forsvinner sakte men sikkert. Forsvinner ikke vesken der, så tyder det nesten på at termostaten er potte tett, og ikke slipper forbi det minste snev av luft, og da kan det være ett helvete og få ut luften.

Er ikke sikker i farta hvordan det er med termostatene til diverse bmw, men de flese termostater jeg har vært bort i, har en eller annen form for luft ventil, det være seg i form av ett lite hull osv.

Skrevet

Hei Ballder.

Det er nok sikkert ikke så mye vanskligere for meg enn andre, men jeg ikke er noen mekaniker eller har så god peiling på bil, men jeg leser her inne så virker det jo heller ikke så enkelt da det er så viktig å få ut luften.

Jeg ønsker bare å være på den sikre siden og gjøre det skikkelig når jeg først gjør jobben selv.

og det er vel derfor vi har dette forumet???

Skrevet

Jeg mente det ikke negativt, men mer konstruktivt. Hehe.

Får du puttet på omtrent såpass mange liter som systemet krever, så er du ille nært mål. Uansett om det kommer en boble med luft eller ei.

Etter det så må det bare kjøres og prøves dersom man er i tvil.

Følge med på temp, og eventuelt etterfylle veske, og lufte litt for sikkerhets skyld.

Kan nok være at det kan oppleves at luften aldri forsvinner, men holder motortemp seg stabil, og varmeapp. gir godt med varme på tomgang, så skal du ikke la deg skremme av at det dukker opp en luftboble i ny og ned ved lufte peosedyren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...