Johnny.fjetland Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 Hei alle sammen Jeg har nå hatt en del problem med kjøleveske og har byttet returslange og ekspansjonstank fordi Jæger sier at det var der problemet var. først sa de at det var returslangen, og så skulle de ta en trykktest på den og da sa de at det var ekspansjons tanken som var ødlagt. jeg har nå byttet begge og fylt på igjen med kjøleveske. Jeg tok meg en rolig kjøretur og skulle sjekke at nå var da alt i orden, men neida det var det ikke. Det viser seg at det lekker akkurat i overgangen mellom radiator og ekspansjonstaken. Det virker som om der hvor en setter epsjansjonstanken nedi er blitt større slik at det lekker ut i overgangen. Se bilde for å se hvor jeg mener. Er det noen som har et godt råd så tar jeg gjerne imot. Sitter den delen fast i radiatoren eller kan den skiftes ut?
Netlandet Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 Hadde akkurat det samme problemet på min. Helte på tetningsmiddel (Bar's leaks) og det holdt i ca 3 måneder før det lakk minimalt (Men merkbart på noen hundre km). Så begynte det å lekke mye og jeg byttet ekspansjonstank og alle o-ringer/pakninger. Dette hjalp ingenting, og jo mer jeg kjørt jo mer lakk det. Prøvde tilslutt å lime rundt skjøten til ekspansjonstanken, men fortsatt lakk det like mye. Så aldri noe konkret lekkasjested, så min teori er at plasten har utvidet seg etter årevis med oppvarming og nedkjøling. Nyere modeller har ikke denne patenten på ekspansjonstank, så jeg tror nok det er en svak konstruksjon som ble forbedret i utgangspunktet. Løsningen er ny radiator, men du må gjerne prøve med lim og div som jeg har gjort Selvom det ikke hjalp..
TheBirg Skrevet Mai 14, 2011 Skrevet Mai 14, 2011 Jeg prøvde diverse selv. Men til slutt var det kjøp av ny radiator som løste problemet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå