Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen

Jeg har nå hatt en del problem med kjøleveske og har byttet returslange og ekspansjonstank fordi Jæger sier at det var der problemet var. først sa de at det var returslangen, og så skulle de ta en trykktest på den og da sa de at det var ekspansjons tanken som var ødlagt. jeg har nå byttet begge og fylt på igjen med kjøleveske. Jeg tok meg en rolig kjøretur og skulle sjekke at nå var da alt i orden, men neida det var det ikke.

Det viser seg at det lekker akkurat i overgangen mellom radiator og ekspansjonstaken. Det virker som om der hvor en setter epsjansjonstanken nedi er blitt større slik at det lekker ut i overgangen.

Se bilde for å se hvor jeg mener.

Er det noen som har et godt råd så tar jeg gjerne imot. Sitter den delen fast i radiatoren eller kan den skiftes ut?

zz39r6srzkx9oirjc99s.jpg

Skrevet

Hadde akkurat det samme problemet på min.

Helte på tetningsmiddel (Bar's leaks) og det holdt i ca 3 måneder før det lakk minimalt (Men merkbart på noen hundre km).

Så begynte det å lekke mye og jeg byttet ekspansjonstank og alle o-ringer/pakninger.

Dette hjalp ingenting, og jo mer jeg kjørt jo mer lakk det. Prøvde tilslutt å lime rundt skjøten til ekspansjonstanken, men fortsatt lakk det like mye. Så aldri noe konkret lekkasjested, så min teori er at plasten har utvidet seg etter årevis med oppvarming og nedkjøling. Nyere modeller har ikke denne patenten på ekspansjonstank, så jeg tror nok det er en svak konstruksjon som ble forbedret i utgangspunktet.

Løsningen er ny radiator, men du må gjerne prøve med lim og div som jeg har gjort :) Selvom det ikke hjalp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...