Psyfoon Skrevet Mai 13, 2011 Share Skrevet Mai 13, 2011 Har en 1996 316i compact til låns fra en kollega som jeg vurderer å slå til på, men er litt usikker på pris. Har dessverre ingen bilder, men god beskrivelse: Solgt ny i Norge Juni 1996. Original, urørt bil med voksne eiere. Diamantsort metallic, 119.000km, kollegaen min er 2.eier på bilen. Velholdt og meget fin, av rust finnes det kun noen små bobler på høyre bakskjerm. Alle servicer fulgt og full historikk. Til og med alle 4 nøklene følger med! Toppakning byttet for ca.20.000km siden. 8 så og si nye dekk, alle på orig.15" alu.felger. EU-OK til nov.2012. Årsavg.bet. En del utstyr: El.oppvarmete seter El.oppvarmede speil ABS Dobbel airbag fremme Fjernstyrt sentrallås med alarm Startsperre Tonede ruter Høydejusterbare lykter 2x el.vindu BMW Business CD/Radio og BMW Sound Modul (forsterker, 6 titanhøyttalere og sub) Tåkelys El.takluke Kjørecomputer Defa Warm Up m.motorvarmer, lader, kupèvarmer og tidsur Midtkonsoll i høyglanspolert edeltre Girkule i høyglanspolert edeltre Håndbrekk i høyglanspolert edeltre Formstøpt plast bagasjeromsmatte Midtarmlene Mikrofilter (pollenfilter) Hvite blinklys foran Hvite blinklys bak Av negativt har jeg merket meg litt slakke i høyre forstilling (opphengskule?), samt at motoren inn mot f.eks. kryss av og til faller langt ned på turtall (mot 500 o/min) før den spretter opp og ned et par ganger og stabiliserer seg. Idèer om hva dette kan være? Hva tror dere angående pris? Er 35.000 ok f.eks.? Takknemlig for innspill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mai 13, 2011 Share Skrevet Mai 13, 2011 +Lav kilometerstand +OK med utstyr -316 -Compact -Compact -Compact -Compact -Compact Ville ikke gitt mer enn 20 000 for den, av den enkle grunnen som er nevnt gjentatte ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2011 Hehe, smak og behag For min del er compact et pluss Bortsett fra touringen (som jeg ikke har behov for) så er compacten den mest praktiske av E36-rekka syns jeg. Ingen problem med å få en vaskemaskin baki f.eks. Dessuten er den morsommere å kjøre pga. E30-bakstillinga og artig vektfordeling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet Mai 13, 2011 Share Skrevet Mai 13, 2011 Må si meg enig i at compact er et pluss gøy bil uansett motor egentlig! Eg ville hørt om han gikk med på 30-35 000,- om den er i grei stand Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miklysa Skrevet Mai 13, 2011 Share Skrevet Mai 13, 2011 Den er jo litt vel uheldig utseendemessig den compacten. e46en også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 Hva er egentlig vitsen med å skrive at dere ikke liker utseendet på den? Hjelper jo ikke akkurat trådstarter noe. Jeg synes forøvrig compacten både er genial med tanke på plass; og en fin en står ikke noe tilbake for en sedan eller coupe i min verden. De har "vokst" enormt de siste årene av en eller annen grunn. Synes 35.000 virket som en grei pris ut i fra beskrivelsen. Lav km, få eiere og nye dekk trekker jo opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 Jeg solgte en 316i compact med 75.000km på tellern, helt original for 68.000,- i september i fjor, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 Syns 35. Var en ok pris å betale, men få ut noe bilder da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet Mai 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2011 Her kommer bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 lakkerer du bakskjermen på denne så har du bil i mange år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet Mai 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2011 lakkerer du bakskjermen på denne så har du bil i mange år Hvilken bakskjerm mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 Denne så jo MEGET bra ut faktisk! Eg stemmer for ny compact eier på forumet! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 Høyre bakskjerm har noe rust på hjulbuen ser det ut til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet Mai 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2011 Høyre bakskjerm har noe rust på hjulbuen ser det ut til Hehe, oppmerksom du da Stemmer at det er noen bobler der ja Det er vel det eneste som er av rust utenom litt rundt jekkfester bak. Trodde det var noe gjennskinn du så i lakken som du trodde var lakkskade jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet Mai 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2011 Denne så jo MEGET bra ut faktisk! Eg stemmer for ny compact eier på forumet! hehe Ja, bilen er flott den. Det er derfor jeg har litt lyst på den. Men da må jeg selge E28`en som jeg har kostet på masse kroner og er blitt veldig bra nå bortsett fra litt kosmetisk rust etter vinteren Kjøpte den for ca.10k og har kostet på over 20k på E28`en på 1 år nå, i den hensikt at jeg skulle beholde bilen ei god stund. Men vi får se.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå