PIIIPower Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 Skal igang med motorbytte snart og må skaffe meg noe bakgrunnsinfo. Noen skal hjelpe meg med selve jobben, men det er kjekt å ha gangen i hode så ting ikke tar lenger tid enn nøvendig. Min bil er en 1996 modell og har rulla ca 370.000km Så: Hva er enklest; å bytte motor med gir, eller bare motor? Motorfester: er disse like på en motor fra 328/528/728? Kan man flytte over de fra den gamle motoren til ny, må de sveises? Når kom de siste singelvanos motorene? Er det noen ting som er smart å bytte i samband med dette? f.eks opphengsforinger til girkasse, opplagring til mellomaksel ol. Dersom det er noen på romerike som har plass og kunnskap er det fritt frem for å sende meg en PM med en pris på jobben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 Bytter motor med girkasse på. Enklest å bytte kasse når motoren er ute. Motorfester er ikke like mellom 328 og 528, de setter du over fra B20 motoren. Siste singelvanos var 9/1998. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå