Anakta Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 Hei, Har en Bmw e90 318 2006 Har vertini concave felger Foran: 19x8 ET35 235/35 Bak: 19x9,5 ET18 265/30 Problemet er i ujevne svinger så tar dekka borti. Kører ALLTID fint over humper så det er ingen problem. Tenkte på å Hive på senkesett for å stive opp bilen samt. at det ser mye bedre ut. Tenkte på bilstein pss10 eller H&R monotube, noen som har erfaring me disse? Vil jeg få problemer? med senkesettet siden bakdekka mine stikker for mye ut? eller ser det greit ut? Har veldig lite peiling på dette området setter stoooor pris på all hjelp
bmw cab Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 Du har feil ET på felgene.Er ikke noe annet feil enn det.Og kanskje litt for brede dekk som kræsjer helt med ET på felgene..
E.H.D Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 Ja, med ET18 er ikke det så rart. Så her må du valse.
Anakta Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Skrevet Mai 15, 2011 Takker for svar! Hva kan/bør jeg gjøre? Fatter ikke helt det med inpress har lest litt men blir ikke klok på det. Hvilke innpress passer på e90?
spruddel Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 Kan prøve å forklare innpresset på enkelt vis. Hvis du har en felg, så har du midten av felgen (breddeveis altså). Du har 9,5" bred felg = 24,51 cm. Midten er da 12,225 cm. Hvis du måler avstanden til anleggsflaten i forhold til senteret av felgen, så finner du innpresset.. Så jo lengre avstand det er til anleggsflaten fra senteret, jo lenger inn mot bilen kommer felgen. Du burde vel hatt 2 cm høyere innpress.
bmw cab Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 Sjekk ut vognkortet,så ser du på orginal min ET på hver aksel.Så må du gå ut ifra det. Det er ikke så mye å gjøre egentlig.Du må bytte felger+dekk,som har riktig ET.Som passer bilen din.Det kryr av felger på GS,som passer bilen din helt perfekt.
Anakta Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Skrevet Mai 15, 2011 Hehe.. har jo akkuratt kjøpt nye dekk/felger! kan sikker bytte de i samme felg, de hadde flere varianter av innpress av felgen. Tror de hadde ET18 ET20 ET25 ET30 ET35 ET37 Hvilke innpress bør jeg gå for da? Tenkte ET25? så på et bilde at en annen e90 hadde det og senka bil i tillegg
spruddel Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 ET35 ja. Eller forsåvidt ET37, fordel med litt for høyt innpress, så kan du eventuelt bare space ut hvis du vil ha hjula lengre ut mot hjulbuen. Værre den andre veien, da må felgen dreies av.. Husk at du egentlig ikke har lov til å endre innpresset med mer enn +/- 7mm fra originalt, vet ikke hva som er originalt på E90, men E46 er vel ET42, så da er ET35 akkurat lovlig.
Steffen89 Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 Jeg kjører med samme dekk/felg dim på min e46, men jeg har ET46 BAK OG 36 FORAN! Et 18 er jo M3/fem-serie da!
Anakta Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Skrevet Mai 15, 2011 Står at det er 34mm som er min. innpress i vognkortet, hva er fordelen med høyt innpress kontra lavt? har det noe for kjøre egenskaper? eller er det bare får å se kult ut?
Thundercoil Skrevet Mai 16, 2011 Skrevet Mai 16, 2011 Fordelen med riktig innpress er jo at biler har forskjellig understell, hvis det er alt for høyt eller alt for lavt innpress, vil du enten få felgene trøkt inni demperne, eller trøkt inn i skjermen, eller at hjulene går utenfor skjermen (noe som ikke er lovlig) Hvis du liker brede dekk, kan du ha innpress som gjør at felgen begynner litt nærmere demper, og slutter nær skjermkanten. Derfor kan du gå litt i +/- på ET. Rett og slett slingringsmonn for de som vil ha bredere hjul, eller en spesiell stil på oppsettet sitt. De som vil ha enda bredere dekk, kan selvfølgelig ikke la felgene gå nærmere demperne, så da må de valse ut skjermen, slik at de får plass til større felger og dekk, mens de fortsatt er innenfor skjermen. Så det kommer egentlig an på hvilket utseende du vil ha på bilen, og hvilke kjøreegenskaper du er ute etter. Bredere dekk gir jo bedre veigrep, mens smalere dekk får bedre tak på snøføre o.l. Høy dekkprofil gir mere krengning og svaiing, mens lavere dekkprofil gir bedre grep og stivere oppsett.
E.H.D Skrevet Mai 16, 2011 Skrevet Mai 16, 2011 Du han ikke helt sammenligne e46 og e90, e90 har litt levere innpress. Med 19x9.5 og 265/30 så passer ET30 bra på e90 pre-lci som du har.
bmwmann24 Skrevet Mai 17, 2011 Skrevet Mai 17, 2011 Interessant tråd. Har selv kjøpt en 2005 E90 320i og leter etter riktig felg/dekk.. Men, dette ska og samsvare med riktig senk.. Hoff det er liv dette her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå