FrydenlundE38 Skrevet Mai 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2011 Du har annlegget kobblet via en Blaupunkt forsterker og fikk dårlig lyd i bakhøytalere? Regner med at en 475 PNP har innstillinger som en 555 PNP forsterker. Har du prøvd og justere lyden på forsterker? På min er det blant annet to brytere med on-off. Står den ene feil så vil bakhøytalerene bli veldig lav og skurrete. Jess, det stemmer det. Har drivi å rota med det tildligere i dag, og nå ser det ut som jeg kanskje har løst problemet Det er nesten litt flaut å si! Men "Fader" innstilingen var omvendt pga at jeg hadde kobla feil på selve Blaupunkt forsterkeren Det gjekk litt fort i svingene da jeg kobla den opp. Hadde bytta om ledningene på Front og Rear på Blaupunkten. Fekk også lyd i høyreside bak, det var grunnet dårlig kontakt i delefiltetet. Men fikk ikke lyd ut av venstreside bak, men dette er nok pgra av radiomodulen. Prøvde den i 5'eren til ein kompis av meg og da funka ikke høytalleren på venstresiden hans heller. Så ser ut som jeg har finne problemet Skal se litt videre på det i mårra, så krysser fingrane! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FrydenlundE38 Skrevet Mai 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2011 Hvilket iPod interface har du, og hva har du koblet til( iPod eller iPhone)? Fungerer det bra? Lurer på å skaffe meg et interface selv, men er usikker på hva jeg skal velge. Har iPhone 4, og samme oppsettet med radio og navi som du, foruten Blaupunkt forsterker da. Det er jeg ikke heilt sikker på dessverre, det var forrige eier som har satt den i. Men skal se om jeg ikke kan finne ut av hva slags type det er Har ikke fått prøvd den ennå heller, så veit ikke hvor bra den funker. Tenkte å bruke iPod jeg, siden det er meir kapasitet på disse. Veit de er å få tak i opp til 160GB og får vel ikke meir enn 32GB på iPhone. Men har ikke fått somlet meg til å kjøpt ein ennå, så bruker kun radio Har hørt at iPhone'n kan skape forstyrrelser om man bruker de, men det vil jeg ikke si sikkert, i og med at jeg ikke har prøvd ennå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FrydenlundE38 Skrevet Juli 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2011 Har fått alt av høytallere og bass til å funke for ei tid tilbake, og problemet med høytallerene lå i radiomodulen. Men har dukket opp et nytt problem for meg! Når jeg skrur opp lyden så begynner frontsettet å kutte/hakke/stamme. Høytallerene forran er Alpine TypeX PRO (80W Rms) og Alpine TypeX REF (60W Rms) bak. Driver de med Blaupunkts 475 Pnp, men kan ikke skjønne at den kan være for liten uansett om den blir veldig varm! Ein kamerat av meg har så og si det samme anlegget, og der funker det bra. Noen som har opplevd det samme ellr har noen god idè? Kan de få for lite strøm tro? At det må meir strøm til ellr at det kan hjelpe med kondensatorer.. Ellr er det mulig at forsterkeren er for liten!? Forresten, 740AV.. Har ikke klart å finne ut hvilken slags interface jeg har, men det har funka veldig bra. Er litt tungvindt når det blir så mange sanger å velge mellom, men hjelper fælt om man lager spillelister Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FrydenlundE38 Skrevet Juli 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2011 Bump! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juli 21, 2011 Share Skrevet Juli 21, 2011 Kan jo brokoble forsterkeren din og bare kjøre den på settet forran. Og høre hvordan det låter da. Blir det bra har du jo forlite effekt eller for lite strøm inn på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå