jonr- Skrevet Mai 15, 2011 Share Skrevet Mai 15, 2011 Jeg kjøpte nylig en BMW 730 (1977 mod), som er totalt ombygd til 745iat (1984 mod). Sist eier hadde denne bilen i 20år. Den er forholdsvis godt ivaretatt. 252hk og 380nm originalt. el.soltak, el.speil, aircondition, cruisecontr. osv. Massevis av morsomt utstyr som man ikke skulle tro fantes i 1977 Litt om hvorfor jeg selger den så fort: Den var en drøm å kjøre den første timen, men så begynte problemene. Midt på e6 så mistet jeg all motoreffekt. Jo mer gass jeg ga, dess mindre skjedde. Jeg fikk tauet bilen på verksted, fryktelig irritert over at bilen skulle "kaste inn håndkleet" etter 1 time i mitt eie. Mekanikeren fant ut at det var spenning foran og bak, samt at tenningssystemet fungerte. Han mente det da var bensinpumpen. Jeg fikk kjøpt den på lager hos mekonomen og den ble installert. Da startet bilen og jeg ble glad igjen Så kom et nytt problem. Etter å ha kjørt bilen varm, så parkerte jeg og lot bilen stå på tomgang. Mens jeg tørket støv og koste meg inni bilen, så jeg at varsellampen for kjølesystemet slo seg på. Ila av 1min hadde bilens temp.måler økt til maks. Jeg slo umiddelbart av bilen. Til min store forskrekkelse, så lakk all kjølevesken ut under motoren. Da var det tilbake til verksted igjen. Etter å ha fylt på 2-4 liter vann, uten at noe rant ut, så startet han bilen for å se hva som skjedde. Motoren startet som bare det og lakk ikke noe kjøleveske/vann. Mekanikeren mente at det kunne i "beste" fall være defekt kjøleveske-kork, som slapp ut vann. (Det er visstnok en sikkerhetsventil som sørger for å slippe ut veske om trykket blir for høyt.) ,men dette blir bare spekulasjoner. Jeg aner ikke hva problemet er og det er ikke blitt feilsøkt noe mer. Jeg er fryktelig oppgitt over meg selv. Jeg tenkte ikke engang tanken på at en så gammel bil ville by på problemer. Jeg har hatt alle mine biler inn på verksted for hver minste ting, så med denne bilen vil det bli fryktelig dyrt om den fortsetter å kaste problemer på meg. Jeg velger å selge den. Jeg selger den gjerne for 39 500,- inkl. omreg. (da taper jeg ingenting) Jeg har ikke engang fått tatt bilder av bilen, så jeg legger midlertidig ut gamle annonsen. KONTAKT MEG PÅ TLF 96509735 om interesse. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=28471698 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sammigun Skrevet Mai 21, 2011 Share Skrevet Mai 21, 2011 Linken til annonsen på Finn.no er slettet, så håper du tar deg bryet med å ta et par bilder og legg ut i annonsen din.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Mai 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Juni 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2011 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Juni 7, 2011 Share Skrevet Juni 7, 2011 Jeg kjøpte nylig en BMW 730 (1977 mod), som er totalt ombygd til 745iat (1984 mod). Sist eier hadde denne bilen i 20år. Den er forholdsvis godt ivaretatt. 252hk og 380nm originalt. el.soltak, el.speil, aircondition, cruisecontr. osv. Massevis av morsomt utstyr som man ikke skulle tro fantes i 1977 Litt om hvorfor jeg selger den så fort: Den var en drøm å kjøre den første timen, men så begynte problemene. Midt på e6 så mistet jeg all motoreffekt. Jo mer gass jeg ga, dess mindre skjedde. Jeg fikk tauet bilen på verksted, fryktelig irritert over at bilen skulle "kaste inn håndkleet" etter 1 time i mitt eie. Mekanikeren fant ut at det var spenning foran og bak, samt at tenningssystemet fungerte. Han mente det da var bensinpumpen. Jeg fikk kjøpt den på lager hos mekonomen og den ble installert. Da startet bilen og jeg ble glad igjen Så kom et nytt problem. Etter å ha kjørt bilen varm, så parkerte jeg og lot bilen stå på tomgang. Mens jeg tørket støv og koste meg inni bilen, så jeg at varsellampen for kjølesystemet slo seg på. Ila av 1min hadde bilens temp.måler økt til maks. Jeg slo umiddelbart av bilen. Til min store forskrekkelse, så lakk all kjølevesken ut under motoren. Da var det tilbake til verksted igjen. Etter å ha fylt på 2-4 liter vann, uten at noe rant ut, så startet han bilen for å se hva som skjedde. Motoren startet som bare det og lakk ikke noe kjøleveske/vann. Mekanikeren mente at det kunne i "beste" fall være defekt kjøleveske-kork, som slapp ut vann. (Det er visstnok en sikkerhetsventil som sørger for å slippe ut veske om trykket blir for høyt.) ,men dette blir bare spekulasjoner. Jeg aner ikke hva problemet er og det er ikke blitt feilsøkt noe mer. Jeg er fryktelig oppgitt over meg selv. Jeg tenkte ikke engang tanken på at en så gammel bil ville by på problemer. Jeg har hatt alle mine biler inn på verksted for hver minste ting, så med denne bilen vil det bli fryktelig dyrt om den fortsetter å kaste problemer på meg. Jeg velger å selge den. Jeg selger den gjerne for 39 500,- inkl. omreg. (da taper jeg ingenting) Jeg har ikke engang fått tatt bilder av bilen, så jeg legger midlertidig ut gamle annonsen. KONTAKT MEG PÅ TLF 96509735 om interesse. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=28471698 Når en bil koker slår man ikke av motoren... da setter du deg i førersete, slår på varmeaparatet på fullt og kjører bilen oppi fart passelig fart (80km/t) Hvis du slår av en motor som koker vil den bare fortsette og koke enda værre der det er varmt (toppen. Når du slår av motoren vil du stoppe sirkulasjonen. Så resultatet kan være at toppen blir skjev, eller gåen toppakning, og det er ikke kult.... Grunnen til at den bilen der koker er at viskoseviften er dårlig. Bytt den (200-300kr) og da trenger du ikke tenke på at den vil koke noe mer. Bilene der er gulle god, du har bare vært uheldig med litt barnesykdommer i starten. (bilen har sikkert stått i ro lenge) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Juni 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2011 Det var ikke jeg klar over. Jeg slo den bare av, men tusen takk for info. Jeg kommer garantert til å huske den prosedyren om dette skulle skje igjen Jeg kan selge bilen for 25000,- ,men det er vel sikkert for mye ettersom toppen muligens er gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet Juni 25, 2011 Share Skrevet Juni 25, 2011 Det var ikke jeg klar over. Jeg slo den bare av, men tusen takk for info. Jeg kommer garantert til å huske den prosedyren om dette skulle skje igjen Jeg kan selge bilen for 25000,- ,men det er vel sikkert for mye ettersom toppen muligens er gåen. Tror det er i det meste laget siden dette ikke er en orginal 745 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Juli 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2011 BIlen står nå på verksted for å plane toppen og få motoren frisk igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Juli 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2011 Nå planes toppen og pakninger skiftes. Håper noen melder interesse da jeg ikke kan beholde den i fare for at flere problemer dukker opp. Bare dette kommer på nærmere 20 000,- (jeg kan ikke skru selv og verksted tar seg greit betalt ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet Juli 28, 2011 Share Skrevet Juli 28, 2011 Hvor mye forlanger du for din 745 etter at toppen er fikset ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 23, 2011 Share Skrevet September 23, 2011 Heisann, fått solgt bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet September 24, 2011 Forfatter Share Skrevet September 24, 2011 Beklager dårlig med svar. Bilen er solgt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg