Gå til innhold

S: BMW 745iat veteran. solgt


jonr-
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig en BMW 730 (1977 mod), som er totalt ombygd til 745iat (1984 mod).

Sist eier hadde denne bilen i 20år. Den er forholdsvis godt ivaretatt.

252hk og 380nm originalt.

el.soltak, el.speil, aircondition, cruisecontr. osv. Massevis av morsomt utstyr som man ikke skulle tro fantes i 1977 :)

Litt om hvorfor jeg selger den så fort:

Den var en drøm å kjøre den første timen, men så begynte problemene.

Midt på e6 så mistet jeg all motoreffekt. Jo mer gass jeg ga, dess mindre skjedde.

Jeg fikk tauet bilen på verksted, fryktelig irritert over at bilen skulle "kaste inn håndkleet" etter 1 time i mitt eie.

Mekanikeren fant ut at det var spenning foran og bak, samt at tenningssystemet fungerte. Han mente det da var bensinpumpen. Jeg fikk kjøpt den på lager hos mekonomen og den ble installert.

Da startet bilen og jeg ble glad igjen :D

Så kom et nytt problem.

Etter å ha kjørt bilen varm, så parkerte jeg og lot bilen stå på tomgang.

Mens jeg tørket støv og koste meg inni bilen, så jeg at varsellampen for kjølesystemet slo seg på. Ila av 1min hadde bilens temp.måler økt til maks.

Jeg slo umiddelbart av bilen. Til min store forskrekkelse, så lakk all kjølevesken ut under motoren.

Da var det tilbake til verksted igjen.

Etter å ha fylt på 2-4 liter vann, uten at noe rant ut, så startet han bilen for å se hva som skjedde.

Motoren startet som bare det og lakk ikke noe kjøleveske/vann. Mekanikeren mente at det kunne i "beste" fall være defekt kjøleveske-kork, som slapp ut vann. (Det er visstnok en sikkerhetsventil som sørger for å slippe ut veske om trykket blir for høyt.) ,men dette blir bare spekulasjoner.

Jeg aner ikke hva problemet er og det er ikke blitt feilsøkt noe mer.

Jeg er fryktelig oppgitt over meg selv. Jeg tenkte ikke engang tanken på at en så gammel bil ville by på problemer. Jeg har hatt alle mine biler inn på verksted for hver minste ting, så med denne bilen vil det bli fryktelig dyrt om den fortsetter å kaste problemer på meg.

Jeg velger å selge den.

Jeg selger den gjerne for 39 500,- inkl. omreg. (da taper jeg ingenting)

Jeg har ikke engang fått tatt bilder av bilen, så jeg legger midlertidig ut gamle annonsen.

KONTAKT MEG PÅ TLF 96509735 om interesse.

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=28471698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Jeg kjøpte nylig en BMW 730 (1977 mod), som er totalt ombygd til 745iat (1984 mod).

Sist eier hadde denne bilen i 20år. Den er forholdsvis godt ivaretatt.

252hk og 380nm originalt.

el.soltak, el.speil, aircondition, cruisecontr. osv. Massevis av morsomt utstyr som man ikke skulle tro fantes i 1977 :)

Litt om hvorfor jeg selger den så fort:

Den var en drøm å kjøre den første timen, men så begynte problemene.

Midt på e6 så mistet jeg all motoreffekt. Jo mer gass jeg ga, dess mindre skjedde.

Jeg fikk tauet bilen på verksted, fryktelig irritert over at bilen skulle "kaste inn håndkleet" etter 1 time i mitt eie.

Mekanikeren fant ut at det var spenning foran og bak, samt at tenningssystemet fungerte. Han mente det da var bensinpumpen. Jeg fikk kjøpt den på lager hos mekonomen og den ble installert.

Da startet bilen og jeg ble glad igjen :D

Så kom et nytt problem.

Etter å ha kjørt bilen varm, så parkerte jeg og lot bilen stå på tomgang.

Mens jeg tørket støv og koste meg inni bilen, så jeg at varsellampen for kjølesystemet slo seg på. Ila av 1min hadde bilens temp.måler økt til maks.

Jeg slo umiddelbart av bilen. Til min store forskrekkelse, så lakk all kjølevesken ut under motoren.

Da var det tilbake til verksted igjen.

Etter å ha fylt på 2-4 liter vann, uten at noe rant ut, så startet han bilen for å se hva som skjedde.

Motoren startet som bare det og lakk ikke noe kjøleveske/vann. Mekanikeren mente at det kunne i "beste" fall være defekt kjøleveske-kork, som slapp ut vann. (Det er visstnok en sikkerhetsventil som sørger for å slippe ut veske om trykket blir for høyt.) ,men dette blir bare spekulasjoner.

Jeg aner ikke hva problemet er og det er ikke blitt feilsøkt noe mer.

Jeg er fryktelig oppgitt over meg selv. Jeg tenkte ikke engang tanken på at en så gammel bil ville by på problemer. Jeg har hatt alle mine biler inn på verksted for hver minste ting, så med denne bilen vil det bli fryktelig dyrt om den fortsetter å kaste problemer på meg.

Jeg velger å selge den.

Jeg selger den gjerne for 39 500,- inkl. omreg. (da taper jeg ingenting)

Jeg har ikke engang fått tatt bilder av bilen, så jeg legger midlertidig ut gamle annonsen.

KONTAKT MEG PÅ TLF 96509735 om interesse.

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=28471698

Når en bil koker slår man ikke av motoren... da setter du deg i førersete, slår på varmeaparatet på fullt og kjører bilen oppi fart passelig fart (80km/t)

Hvis du slår av en motor som koker vil den bare fortsette og koke enda værre der det er varmt (toppen. Når du slår av motoren vil du stoppe sirkulasjonen. Så resultatet kan være at toppen blir skjev, eller gåen toppakning, og det er ikke kult....

Grunnen til at den bilen der koker er at viskoseviften er dårlig. Bytt den (200-300kr) og da trenger du ikke tenke på at den vil koke noe mer.

Bilene der er gulle god, du har bare vært uheldig med litt barnesykdommer i starten. (bilen har sikkert stått i ro lenge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det var ikke jeg klar over. Jeg slo den bare av, men tusen takk for info. Jeg kommer garantert til å huske den prosedyren om dette skulle skje igjen :)

Jeg kan selge bilen for 25000,-

,men det er vel sikkert for mye ettersom toppen muligens er gåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke jeg klar over. Jeg slo den bare av, men tusen takk for info. Jeg kommer garantert til å huske den prosedyren om dette skulle skje igjen :)

Jeg kan selge bilen for 25000,-

,men det er vel sikkert for mye ettersom toppen muligens er gåen.

Tror det er i det meste laget siden dette ikke er en orginal 745 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Nå planes toppen og pakninger skiftes.

Håper noen melder interesse da jeg ikke kan beholde den i fare for at flere problemer dukker opp.

Bare dette kommer på nærmere 20 000,- (jeg kan ikke skru selv og verksted tar seg greit betalt :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...