Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hva er DME ????

Digital Motor Electronics (DME) controls the core functions of BMW engines to ensure optimum dynamic performance.

Jeg har selv samme problemet:( 320i coupe med startsperre osv har 2 motorer og fikk ikke liv i noen:P Tok litt tid før jeg fatta dette med startsperre osv.

Jeg har en kompis som er flink med slikt. Om vi finner ut av dette så kontakter jeg deg å forteller hva vi gjorde:)

Skrevet

nytter vel ikke om nøkkel og ecu ikke samsvarer :(

Til opplysning kom ESWII rundt 95ca. Dette er startsperre.

Du kan sjekke om ECU'en har startsperre ved å sjekke klistrelappen som sitter på den. Mener å huske at Sølv var MED sperre, og Rød var UTEN sperre.

Uten ESWII-boksen vil du ikke få liv i bilen.. Og får du tak i en slik boks, så må den kodes om slik at den passer mot ecu og nøkkel.

Skrevet

Fant dette skrivet på et forum:( ser og at de skriver at de ga opp dritten siden at de trengte nøkkel,lednett og rett ecu... MEN, som lars skriver så kan ting programmers om. hoff kjedelig at det ska være så mye slit

Selv har jeg 93mod coupe Vanos og en NON vanos motor, sammt en 95mod vanos motor. Ser ut til at Non vanos havner i en 5serie jeg har (etter litt ombygg, bunnpanne pickup til oljepumpe... Men, jeg har samme prob med 95mod enda:(

Skrevet

ja og problemet kan dere løse ved å SENDE DRITTEN TIL RPM MOTORSPORT I CANADA! SÅ SANT HANIKKE SIER DET IKKE ER MULIG!... Jeez.. :shock:

Skrevet

Neeeei... lese på siden der sa jeg :)

Sende din nåværende ECU /(som ikke funker) til RPM Motorsport sammen med en nøkkel (som funker til din bil.), og EVT hvis du har startsperre (på din bil fra før) så sender du med den boksen også.

Så fikser han det, bare skyt en epost til han så svarer han så fort han er våken /(9 timers tidsforskjell).

Det er såpass enkelt at det er nesten ingen som driver med slikt her i Norge, ergo RPM er løsninga.

Skrevet
Neeeei... lese på siden der sa jeg :)

Sende din nåværende ECU /(som ikke funker) til RPM Motorsport sammen med en nøkkel (som funker til din bil.), og EVT hvis du har startsperre (på din bil fra før) så sender du med den boksen også.

Så fikser han det, bare skyt en epost til han så svarer han så fort han er våken /(9 timers tidsforskjell).

Det er såpass enkelt at det er nesten ingen som driver med slikt her i Norge, ergo RPM er løsninga.

Ahaaaa:) beklager min dumhet:P virker som man må sende stæsjet dit ja. utrolig at ingen har funnet på dette i Norge enda.. Eller sverige? Jeg ska se om jeg finner noen i sverige som kan dette. Takk for opplysning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...