Gå til innhold

M30B35. Hvordan finne ut hvilken bil motoren kommer ifra?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Engine number identifikasjonskode den nr kan du bruk for å finn ut hvordan bil og ch.nr, når du kontakter bmw det skal var 8 nr.

her har du en pdf med alt av info rundt om modell nr og koder på motorene

http://www.ge39.com/files/zeigeinfo.pdf

Okei , takk skal du ha nokk engang. Jeg får sjekke de 8 nummerene som står på motoren der, å ringe bmw å høre?

Skrevet

Jeg ringte bmw norge nå, å de mente at jeg måtte ha chassinr. også, hvis ikke kunne de ikke komme ut med mere fakta? Andre måter da? Vært kjekt å fått tak i dokumentasjon hvor motoren kommer ifra, for jeg vill få det godkjent :(

Skrevet
da må du bruk chassinr fra en annen e28 535 som er på huggern eller har vårti hugget.

Hmm , okei, ja, da skal det vell la seg ordne, men når jeg ringte bmw norge, så kunne de bekrefte at motoren kom ifra en E28 535 som er tyskregistrert, å da skal det vell la seg ordne med biltilsynet om jeg legger fram bevis på at motoren kommer fra samme bil som motoren skal inn i? Om ikke blir løsningen slik som du sier.

Skrevet

vist du skal bruk den motoren må du få ch.nr fra bmw. sia bilen var tysk registrert så må du moms inn motoren før du kan godkjen den i bilen din

Skrevet
vist du skal bruk den motoren må du få ch.nr fra bmw. sia bilen var tysk registrert så må du moms inn motoren før du kan godkjen den i bilen din

Seriøst? :( Vet du hvor mye det kommer på da? Må jeg momse inn hele bilen? eller får jeg momsa inn bare motoren? Men om jeg tar chassinr. fra en annen hugget m535 som du sa? er det ikke slik at de sjekker motorkoden opp imot chassinr. som jeg har oppgidd da?

Skrevet

du trenger bare å moms motoren. så lenge du sei det er kun blokka du har tatt inn til norge. vist du sei at det var en heil motor da trur e du må betalle toll også på motoren.

vist bmw ikke grei å få ch.nr så grei ikke bt heller det.

Skrevet

oki. har du en kompis som jobber på en verksted?

Vist du har det så få han ring i fra jobben sin da er dem pliktig å gi den info i fra seg til en annen verksted.

Skrevet

Hmm , okei , ja , jeg har ett søskenbarn som driver ett lakkfirma da? Men kan han bare ringe en lokal bmw forhandler å oppgi motorkode å få all info om kjøretøy da? Jeg ringte en lokal bmw forhandler også igår, de hadde utstyr til å finne det ut , men de var mer behjelpelig enn bmw norge

Skrevet
lakkfirma går også grei.

Så da må jeg få han til å ringe et lokalt bmw verksted? Å da må han kreve chassinr. på motorkoden? Men det er vell ikke slik det er, for en lokal bmw forhandler har vell ikke muligheten til å finne ut av chassinr. med bare hjelp av motorkode?

Skrevet

når man er merkeforhandler så har man tilgang til data info om bmw bilene.

nye loverket som kom nå i 2011 så kan dem ikke hold på opplysning om bilene lengere til non merkverksted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...