Gå til innhold

Kjørt motorn til helvete, 320d. BILDER, Vannpumpa..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde montert i hopen bilen etter å ha byttet hjullager og bremseklosser framme. Kjørte noen km før det ble en satans lyd, ble tung på rattet og begynte og ryke fra motorrommet. Stoppet og åpnet panseret, Er en reim som er sletnet og masse olje søl. Noen som har noen ideer her? Hvilken reim har sletnet?

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja en reim står fortsatt på plass og en ligger krøllet overalt nedi der. Må demontere i morgen.

Er dette en jobb for bmw verksted eller kan man gjøre dette sjøl?

Skrevet

Er det den lengste indre reimen, eller den korte ytterst? Visst den indre har røket vil jeg gjette på at svingnings demperen på motoren din har røket, eller mulig ett reimhjul/strammer.

Visst den ytterste har røket vil jeg tro at reima de bare er direkte utslitt. Den reima går kun på AC anlegget + veiva.

Er det servoolje som lekker?

Skrevet

Så ikke mulig og ødelegge motorn når en av reimene går av, mener det er den indre som er gått av, tenkt ikke på og sjekke servo oljen før jeg gikk inn.

Men fylte på en del olje på motorn før jeg begynte og kjøre, og det var urovekkende lite olje på peile pinnen etter på.

Skrevet

Du har kjededrift, da går det som regel bra. På reg.reim motorer pleier aggregatreima og kila seg mellom reimhjulet og dekselet rundt reima og kile seg fast slik at reg.reima ryker.

Du må få av radiatordeksel og slurevifte(om du har det) og få tatt en titt. Ikke mulig for oss å vite hva som har skjedd bak en dataskjerm. Kan ha slått hull i blokka så olja spruter og dratt av reima for alt vi vet.

Skrevet

Ja klar over at jeg har kjede drift, men er ikke så inne på disse motorene ellers. Skjønner at det ikke går og gi en god diagnose på dette, mere spent på om flere har erfart noe av det samme på denne motorn. Blir og demontere etter jobb i morgen og få sjekket status, håper på bare lekasje på servo oljen og ny reim men ikke godt og si enda.

Skrevet

høres ut som servoen din har gått til helvete.. aksel knekt og dermed har reima hoppet av. derav olje søl, veit ikke om du har sjekket hvordan olje søl det er.

en tanke iallefall.

Skrevet

hos meg har vibrasjonsdemperen/store reimhjulet gått til helvette.men da var det kun at reima å alt krøllet seg inne der.så hvis det kun er reima som ryker så skal det ikke bli noe oljesøl.så fremst det da ikke er noe annet som har røket.

men hvis reimhjulet har løsnet kan det hende denne har slått løs/istykker noe i motorrommet..

Skrevet
høres ut som servoen din har gått til helvete.. aksel knekt og dermed har reima hoppet av. derav olje søl, veit ikke om du har sjekket hvordan olje søl det er.

en tanke iallefall.

Tipper dette er rett... Særlig siden bilen ble tung på rattet(dvs servoen fungerer ikke)

Skrevet

Det øverste hjulet i det første bildet henger bare og slenger.

Er ikke noe bolt på dette hjulet så vet ikke hvordan det er og få det av??

37kv66393lm0l5j74bqh.jpg

Reimen låg tvinnet rundt vibrasjonsdempern men denne ser ut til og være ok.

wjwn1b6u1mrtmc9yz8iy.jpg

Det er mye olje på motorn. begynner og lure om det er servo olje som er kommet ut om det er en dårlig tettning på servopumpen. Er vell den som sitter øverts til høyre på motorn?

rtvvc5o1uemtausb6mx1.jpg

Eller oppdaget jeg denne kontakten oppe på motoren at det nesten var lednings brudd på ene ledningen. Hva er denne til?

ohnqpla5xkiem7ljvdt4.jpg

Skrevet

Det er vannpumpa di som har tatt kveld. Du må dermed ta av termostaten og hele vannpumpe huset.

Det ser ut som du har tak i kontakten til railtrykk giver? kan det stemme? (litt uklart bilde).

Det er hvertfall ikke tvil om at di har en eksoslekkasje.

Skrevet

Satt akkurat på gsbildeler siden og fant ut det samme:) Er det en rett fram jobb eller noe man bør være obs på?? Ja det er en liten slange som sto på egr ventilen som ikke er blindet, den som har blåst ut alt støvet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...