Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jeg lurer på hvilken bensin som er best for m20b25. jeg kjører på blyfri 95 nå. men var en på jobben som mente jeg måtte bytte til 98, for da kom den til å gå litt bedre. lurer på om det er noen som har prøvd dette og om det var noe forsjell?? :D

mvh joakim

Skrevet

jeg prøvde det på bilen min en periode jeg ukependla ned til esso-slagen i jan/feb

å jeg merkan ingenting forskjel værken på forbruk eller efekt, ikke at jeg regnet med det heller fylte det bare for det var søndags tilbud på statoil i horten å det var tomt for 95.

detter var på m60b40 da,

men har lest påstander om vis man har høyefekts motor. 300hk+ på turbo eller lignende så merker man det,

men med mit forbruk på 1,1-1,5 så fyller jeg 95 værtfal

Skrevet

Har kjørt på 98 okt i et år nå uten at jeg har merket noe lavere forbruk. Gikk over til 95 igjen for en tid tilbaka. For motoren spiller det ingen rolle om du kjører på 95 eller 98 okt. Dette regulerer den med bankesensoren.

Skrevet

M20 har ikke banke sensor. å 98 kan man kjøre høyere tenning på før det kommer tenningsbank en hva 95 tåler.

M20 motorer stiller vell heller ikke tenningen høyere, så vidt jeg hvet.

Skrevet

kommer ikke dette anpå om bilen er chipet eller ei? Om den er chippet så ska den vel gå litt bedre med 98..

Selv har jeg ikke merka noen forskjell på 95/98, mine biler ikke chippet.

Skrevet

det er vell heller at man skal være sikker på at bilen ikke går med tenningbank at man fyller 98 når man har chipet bilen.

Skrevet

tenkte at det har noe med at man optimaliserer etter oktannivået vi har kontra tyskland som kjører med 92-95 oktan? Eller er jeg helt ute på vidda nå?

Ska mene å ha hørt dette engang. Mulig jeg driter meg ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...