Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har rygge sensor på min 320touring 2002 mod. Når setter den i revers piper den en liten stund så blir pipingen borte og den gir ikke utslag når jeg nærmer meg vegger osv. Har byttet en føler tidligere men funker ikke.. Noen som har erfart det samme?

Skrevet

Det kan være en føler, eller ledingsbrudd. Lytt på følerene når bilen står i revers, du skal høre en svak tikking. Hører du det ikke, er den deffekt, eller ledingene til denne er dårlige. Nytt ledingsnett til ryggesensoren koster mer en 3-400 kr mener jeg.

Du kan også vaske derene, se etter matt missfarging på følerene, dette kan idikere at det er noe galt med den.

Håper dette er til hjelp.

Skrevet

Ver obs på at en sensor kan vere defekt fordi om den tikker. Om den tikker svakere enn dei andre så er den defekt. Eg hadde problemer med akkurat det samme. Bytta en sensor og trudde feilen var vekk, men kom raskt tilbake igjen. Då merka eg at en sensor tikka endel svakare enn dei andre. Tok å bytta den og, og sia har det funka skikkelig. Eg kjøpte 2 sensorer på ebay for 600kr.

Skrevet

Finnes nok av eksempler på de som må bytte samtlige sensorer etter tur...trist men sant.

3-4 sensorer på like mange uker kan desverre forekomme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...