haybimmsen Skrevet Mai 19, 2011 Skrevet Mai 19, 2011 har fårøvrig et lite problem med min brors bimme, e46 stasjonvogn, i førerdøren kommer det vann under døren, ukkurat med stoffet på innsiden av døren heilt nede med dørken ifra overgang ifra dør og pakning,døren ligger helt intil så skjønner ikke heilt logikken i dette, så det blir ei pøte på teppet inni biln, er det noen kjente feil som noen vet om? drenering til takluke eller lignendes? litt rart synes jeg siden det er tørt rundt der vann liksom har mulighet til å komme inn.. kom med alle ideer dere kan komme på, takker på forhånd:D legger med et bilde, er en e36 men pilen viser akkurat samme plass det leke.
Robin L Skrevet Mai 19, 2011 Skrevet Mai 19, 2011 nå kjenner jeg ikke til e46 men. sjekk om gummitoppene under bilen er på plass. det er sikkert noen gjennomføringer for kabler ved c-stolpen en plass. er hvertfall det på e39 og e38. her er det en drenering som kan tette seg og da renner det inn i gjennomføringen. er døra tett da? jeg kjørte uten fuktsperre på døra ei lita stund. det var vist ikke så lurt...
haybimmsen Skrevet Mai 20, 2011 Forfatter Skrevet Mai 20, 2011 nå kjenner jeg ikke til e46 men. sjekk om gummitoppene under bilen er på plass.det er sikkert noen gjennomføringer for kabler ved c-stolpen en plass. er hvertfall det på e39 og e38. her er det en drenering som kan tette seg og da renner det inn i gjennomføringen. er døra tett da? jeg kjørte uten fuktsperre på døra ei lita stund. det var vist ikke så lurt... okei, takk for bryet! skal skjekke det opp:)) kan det vøre fuktsperra da? eller er det bare selve pakninga? noen andre som har ide?
E46Johnny Skrevet Mai 20, 2011 Skrevet Mai 20, 2011 Normalt er den typen lekkasje forårsaket av at den vann avvisende membranen bak dør trekket er blitt gammelt og utett, og/eller at tettemassen som limer membranen til døra er gammel og ikke lenger er like elastisk og derfor slipper vann gjennom, og/eller defekte eller løse klips på dør trekket. klipset til dørtrekket har en gummi tetting som kan lekke. Du kjenner igjen denne typen lekkasje lett ved at det er fukt i overgangen mellom dørtrekket og selve døra. Så prøv å bytt eller tett membranen bak dørtrekket og sjekk dørtrekk klipsa. Den lekkasjen kan være noe dritt å få tett dessverre. Jeg fikk samme lekkasje i min bil på begge fordører etter bytte av vindusheis motorer. Passasjer døra lakk en gang, ble tettet med ny membran og alt var ok. Fører døra har hvert inne til reklamasjon for lekkasje 4-5 ganger byttet 2 membraner og alle feste klips til dørtrekket, nå ser det kun ut til å lekke hvis jeg spyler på døra med en kraftig vannslange. Så dette er ikke et ukjent problem blant BMW folk. Hvis du bytter deler selv, vær nøye når membranen plasseres, pass på at klipsa til dørtrekket ikke havner på kanten av membranen, denne lille skjevstilling er nokk til at vann kommer inn gjennom klipsa.
haybimmsen Skrevet Mai 21, 2011 Forfatter Skrevet Mai 21, 2011 Normalt er den typen lekkasje forårsaket av at den vann avvisende membranen bak dør trekket er blitt gammelt og utett, og/eller at tettemassen som limer membranen til døra er gammel og ikke lenger er like elastisk og derfor slipper vann gjennom, og/eller defekte eller løse klips på dør trekket. klipset til dørtrekket har en gummi tetting som kan lekke. Du kjenner igjen denne typen lekkasje lett ved at det er fukt i overgangen mellom dørtrekket og selve døra. Så prøv å bytt eller tett membranen bak dørtrekket og sjekk dørtrekk klipsa. Takker for bryet, d hørtes korrekt ut i mitt tilfelle, da skal jeg skjekke det opp:)) Den lekkasjen kan være noe dritt å få tett dessverre. Jeg fikk samme lekkasje i min bil på begge fordører etter bytte av vindusheis motorer. Passasjer døra lakk en gang, ble tettet med ny membran og alt var ok. Fører døra har hvert inne til reklamasjon for lekkasje 4-5 ganger byttet 2 membraner og alle feste klips til dørtrekket, nå ser det kun ut til å lekke hvis jeg spyler på døra med en kraftig vannslange. Så dette er ikke et ukjent problem blant BMW folk. Hvis du bytter deler selv, vær nøye når membranen plasseres, pass på at klipsa til dørtrekket ikke havner på kanten av membranen, denne lille skjevstilling er nokk til at vann kommer inn gjennom klipsa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå