TerjeC Skrevet Mai 20, 2011 Share Skrevet Mai 20, 2011 Hei Kjøpte en 16:9-skjerm og byttet den med min 4:3 skjerm i dag. Alt funker greit, men bildet på 16:9-skjermen dekker ikke hele skjermen. Det er svart på hver side siden bildet fortsatt bare er i 4:3. Noen som har et tips om hvordan jeg får bildet over hele skjermen? Bilen er en 523Ia fra 1998 med mk2 tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 21, 2011 Share Skrevet Mai 21, 2011 Du må ha ny videomodul som støtter 16:9. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Mai 21, 2011 Share Skrevet Mai 21, 2011 Eller du kan kutte ut videomodulen og koble rett i navicomputeren, hvis du ikke bruker den til noe spesielt. Det funker iallefall på mk3 navi. Link til brukt 16:9 videomodul på ebay: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TerjeC Skrevet Mai 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2011 Må nok ikke det. Det ordnet seg av seg selv. Kom ut i bilen i dag og da jeg startet var det 16:9 der T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TerjeC Skrevet Mai 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2011 Gikk ut igjen i bilen og da jeg startet var den f***meg tilbake i 4:3 Noen med info om hvordan den skal holde seg i 16:9? T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 21, 2011 Share Skrevet Mai 21, 2011 Såvidt jeg vet, så skal det ikke gå an å få 16:9 på gammel videomodul, så hvordan det skjedde i det hele tatt er et lite mysterium. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TerjeC Skrevet Mai 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2011 Det funket ihverfall hos meg...en stund... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Mai 21, 2011 Share Skrevet Mai 21, 2011 På en merkelapp på siden av videomodulen sånn som denne: (Dette er en 4:3 modul) Står det HW:XX/SW:XX/AI:XX. SW må være 10 eller høyere for å støtte 16:9. Software version >= SW:10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TerjeC Skrevet Mai 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2011 Hvor ligger denne boksen i en Touring? Er det ev. bare å oppgradere software for å få 16:9 til en versjon over 10? Eller er det ikke mulig å oppgraderre software i videoboksen? Vet det er mulig i navigasjonsdelen. T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 22, 2011 Share Skrevet Mai 22, 2011 Den skal ligge under dekslet som er rett bak bakseteryggen. Det smale dekslet mellom seteryggen og det dekslet som man kan løfte opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Mai 22, 2011 Share Skrevet Mai 22, 2011 Den kan omprogrammeres, men om du ikke kan gjøre det selv eller du har en kompis som kan gjøre det så tror jeg heller det vil lønne seg å kjøpe en brukt videomodul som støtter 16:9. En sånn som jeg har linket til ovenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet Mai 22, 2011 Share Skrevet Mai 22, 2011 Jeg koblet av batteriet en liten stund å etterpå fyller bildet hele skjermen, ikke i rett format men det strekker seg over hele og ser ikke dumt ut, på TV mode er det 4:3 uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå