Gå til innhold

MikaelR sin e30.. Film fra ACR

Share

Anbefalte innlegg

Touring ble solgt august 2012 :cry:

2nx5pmfitv1dkp3jgo13.png

E30, fra side 3 ->

sav14g6ybgh12hz7sxgw.jpg

Etter å ha vært uten Bmw i litt over 1år, så måtte jeg kjøp en til sommer! Håpa jeg sku finn en e46 320d eller e36 325D Touring, men fikk etterhver tilbud om å kjøp en e36 318Tds Touring hos en kompis av meg til en bra pris!

Litt info:

E36 318tds (m41d17)

95 mod

230 000km

90hk

190nm

Har noe planer før sommern, men kommer ikke til å skriv noe liste!

Er blitt noe endring i det siste, ska bare sammel litt bilder å info før jeg legg det ut.

dnksq41ftpatmzx4xb2e.jpg

g9plh7bfggmwmpdsqyro.jpg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 405
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Første endringa

Det va montert senkesett, men Tuv papira. Men koden på fjæran va så uleselig at det va ikke mulig å få gokjent.

Så det ble bestilt supersport 60/30 med dempera, støvhette og Bilstein topplagera

Di felgan som va på di første bildan ble bytta ut med noen 18"

Å nye EU registering skilt

GS dele nr:

SU15N053

31331137932

Demontering

m2haledfafydmqd4ph97.jpg

Vaska å teltylerte hjulhusan

v36cw2uncyyr9pljs6fv.jpg

Ferdig sammen skrudd å klar før montering

2612mggdjd4d5035j23u.jpg

Bak ble vi plaga me å få i fjæra, så etter ei stund stund med banning ord å fortvilelse tok vi å spenna op fjæra med fjærklemma å surra den inn i den tykkeste kabel vi fant i garasjen! Litt amatør metode, men det funka :)

uel7hs5uamqnqnqxc7r8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten vår rengjøring :) noen av panelan på bil va litt matt å slitt, så sku prøv å få dem finere!

Dette er 3 gang jeg prøver meg på polering, så er ganske "grønn" på det hær :lol: Prøvde å hør meg litt rundt, men det virka som alle har sine metoder. Så ble til at jeg satt meg å leste i noen timer på detailersclub.no før å finn en oppskrift, får å få det rett å ordentlig første gangen [-o<

Før den bil å tok før denne, ble ikke helt så bra :mrgreen: Når sol står på er det hologram på en del av panelan. Så det er målet å slipp å få denne gangen

Produktan jeg brukte! Vil gjerne ha folk sin meining om dem :applause:

c8v2x3141xufrw0j61iv.jpg

demontering å maskering

j0zrzpf4ak6yt05ckcog.jpg

etter 2 runda med lakkrens

kufjc5eqnjrm8iaatz9x.jpg

lakkrens -> polish

ovwhbp5d3r02ejsft8x6.jpg

prøvde å få dem finere.. men syntes bare at steinsprang kom mer fram [-X

21yl6hb83z0vx1qd9fw9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal og hive til og polere bilen, er og "grønn" på det området, så detailersclub er kjekt å ha ;)

Det må til litt polering når sommer er kommet :) detailersclub kan være litt vansklig å forstå, di bruka endel forkortelsa på produkta :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste oppgradering!

Hadde en ulyd i forstilling som jeg trudde va foringan, så jeg bestilte powerflex fra gsbildeler.

Dele nr. PFF5-301

Har gjort denne jobben før på en 325 jeg hadde, den gangen tok jeg ned hele bære arma. Men etter litt tenking kom jeg fram til at jeg kansje ikke trengte å gjør det, er bare å løsen brankett med foringa å riv eller sag i stykker gammel foringa så den del seg (del sentre fra ytteringen) da blir den del som står på bærearma igjen, å den er bare å kutt på langs så spennet i gummien forsvinn. Litt bryting så er den del av :)

I monteringa av nyforingan, va det nokk plass til å la bærearman stå på bil! Før det er så mye vandring på dem opp å ned at det er plass til å press på nyforingan å monter brankett på "ramma"

ybxb9gdkomexxnchgwot.jpg

Sånn ser foringa etter jeg saga den i 2 deler

e87se1dfwuo7gnx7n3v7.jpg

Jeg brukte skrustikka til å ta ut den gamle, å press inn den nye

edxyolqbidu8os6g5aeg.jpg

Di boltan som holde brankett i rammejangen ble pussa ren før rust å gammel locktit

bg81gp1t85vp6s16lfcu.jpg

Monter med locktit på boltan 8)

86ufwqrb3cbt46tvuf3x.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Bakdemperen hadde gått rett inn om du tok av brekket ;) har brent meg på den før

^^

Sorry.. men jeg forstår ikke helt :roll: brekket va av.. var bare det at det ikke va nokk felx i opphenget til å sett inn fjæra uten å komprimer den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Styreledd bytte!

Touring var på 4hjulskontroll før ei uke sia! Å fikk beskje om at forstillinga måtte justeres, men justeringa var rusta fast. Verkstedet hadde prøvd, men fikk ikke til å justert å at styreledd arma måtte byttes!

Fikk pris på 1200kr før begge styreledd :D

Før å få av belg av, så jeg kapp di gammle arman i to :twisted:

0pug3zfj5tclvw89ycbq.jpg

Rust`n å fæl.. men ikke noe slakk #-o

3kfd4yqhfz36sdkeq5of.jpg

Ny arma montert

iccejzdz3jzlbvprwai1.jpg

Justerte dem så godt så jeg klarte, men bil ska på ny 4hjulskontroll!

jiy0nb4n5h2vn8p35cyt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdate!

Har leita ei stund etter noe greie dekk til bimmern, å etter hvert ble jeg tipset om jdmperformance.no :) di hadde Federal 225/40 R18 til 750kr pr dekk inkludert frakt :D bestilt å betalte å fikk dekkan levert på døra ei uke senere :applause:

1r3ued607y6da43sr25e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...