Gå til innhold

MikaelR sin e30.. Film fra ACR

Share

Anbefalte innlegg

Ekstra lys på Toyota`n

Mørktiden er rett rundt hjørnet.. så ble montering av ryggelys på Toyota :)

Hær er en måten folk sier jeg så koble opp.. med å styr relay med pluss.. som hentes fra intergjørbelysning/tenninga.. eller med å legg ledning fra pluss på batteriet inn.. å så gjennom bryter.. tilbake til relay (tegna i blått) som blir dobbel så mye ledning inn i bilen :roll:

065w3as2cod9w00z9zt1.jpg

Å måten jeg kobla det :mrgreen: styra relay med å kutt jordinga.. enklere måte å gjør det på

tmusjfhpc9fzbn3nu96c.jpg

kq3pfi41ta22ipn6xt8n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 405
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

2.5L Gasspjeld på 2.0L?

viewtopic.php?f=1&t=204501&hilit=m20b20

Fikk tak i ett gasspjeld til 2.5.. å spekkuler om det kan brukes på 2L min :roll: får ikke 300hk av dette :lol: men er nu morsomt å prøv ut om det går :) ser at en del av vakiumslangan ikke går til samme plassen.. å at tomgangregulartor stor imellom gassjeldet å LLM på 325spjeldet

Målte sjeldåpninga på m20b20 til 54mm.. å m20b25 54mm :roll: ikke noe større på b25 leste en plass at b25 sku være på 60mm.. men ikke den jeg fikk :^o å etter litt mer lesing ser jeg at insuget er trangere å annledes utforma på b20

Spjeld fra m20b25 i e34

521filixws22u2vo0qxy.jpg

Sånn er mitt orginale sjeld

nfiwe7z9nioak4vd6cnp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Lite lednings tips :wink:

Nesten alt jeg monter på e30.. må jeg gjør endringa på :mrgreen: ble ikke helt førnøyd med ledningsnettet til måleran.. kontaktan ble stor å stygg [-X å fikk tips av en kompis om å kutt av kåpa på kabelskoene

Øverst ser du den gamle ledingen.. det nye i midten.. å den avkappa kåpe biten nederst

5ll9migmg59tgbyp15hl.jpg

New vs old :wink:

6cgyqeb9n9zte1575stk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Innsuget har også fått seg en overgang.. denne jobben hadde jeg egentli ikke sett fram til.. men va mye lettere enn jeg kunne ha tenkt meg.. litt på grunn av ett idiotverksted som har skrudd på bilen før [-X innsuget satt nesten ikke fastskrudd!

Men som info.. er dette en enkel jobb :wink: bruk tida.. å merk hvor alle slangan å sånt går! Muttrene som holder innsuget fast.. er enkel å kom til :) røret som går fra bunndel å opp i innsuget.. er bare fjærbelasta.. bare ta tak i det.. å dytt det rett ned :wink:

Prisan på det som jeg kjøpt inn:

Innsugs pakning 68kr fra koed

Lakk fra mekonomen 150kr

12st M8 muttrer ca 40kr

Vasket og maskert.. klar til lakk :)

12mv9w0s06bsvng3et09.jpg

7z5apxibbeytdoemv8ww.jpg

Googla M20 motora.. før å finn noe passede farge til fuel rail

izkhcckxy7bde7ro58z0.jpg

Etter å ha sett over mutran til innsuget.. fant jeg ut at di passa best i stålavfallet.. så kjørte på biltema.. å kjøpt M8 låsemutrer

1k7p7o1gpgnqg9pum3xg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ny e30 viten 8)

Mein jeg har lest flere ganga at det går ett rør fra bunndel.. å inn i innsuget.. som er lufting av oljesumpen.. å at denne på blokkes ved turbo bygg! men på min 2L.. går dette røret til toppen.. er enten olje retur.. eller lufing av toppen/oljesump.. men ser jo ingen grunn til å blokker det da :roll:

Hær er på flensen på innsuget.. på undersiden! røret fra bunndel går opp i det ovale hullet

iy63vwh23on7bisgeek5.jpg

Å vidre inn i toppen

9jdbxxkfcibutvihc6xh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Eksos ombygging :D

Fikk kjøp ett grenrør sett hos Tynes944 :) så nu får jeg vekk den fæle orginale eksosen :) har påbynt demonteringa.. men all jule stresset sett litt stopper :roll:

Pris på tinga:

Grenrør 1300kr (kjøpt bruk fra Tynes944)

Eksospakning 194kr (koed)

12st 8mm pinbolt 84kr (koed)

12st 8mm kobbermutre 84kr (koed)

7zna86tpy6nqdznkn8xe.jpg

Har fått demontert eksosen nu :) pussa rent pakningsete på eksosportan.. gjort ren gjengan med gjengetapp.. gjengan er M8 x 1,25 :wink:

a5xi4jdaasyac1fqunlw.jpg

Prøvemonterte eksos.. å så at den kom borti torpedoveggen [-X trudde først at jeg måtte til å sveis om.. men etter litt tenking.. tok jeg fram hammeren :mrgreen: varmedekslet som ligg på torpedoen.. ligg 2-3cm fra karoseriet.. så jeg banket det så langt inn som jeg kunne :)

woy5z8aw0uddvims8etc.jpg

Montert :D ser ut som alt går klart nu

wb71i0reqvsh9hvcaiq3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...