Gå til innhold

MikaelR sin e30.. Film fra ACR

Share

Anbefalte innlegg

Arbeidet forsetter.. denne gangen sku den orginale kjølevifta vekk :) før den laga en stygg "volvo 240" lyd :mrgreen:

Rip [-o< eller brenn i helv....! den 31mm muttra som hold viskosekobling fast i vannpumpe aksligen.. sett bom fast.. så etter litt bryting.. ble det fram med saga :mrgreen: tok litt tid å kom gjennom

168dqvoiywwrabg2xabk.jpg

Radiatoren, å plast forma som radiator sitt i ble tatt ut :) siden kjølevifta ska på framsiden av radiator.. måtte litt av plastforma tilpasses :) flere av di som va innom i garasjen når jeg gjor dette.. sa at jeg kunne jo bare å tatt vekk plasten.. men jeg ville ha den der! før å få det til å se så orginalt ut som mulig

z4pwhbtlzu9g6luash7r.jpg

Rask rens med høytykk steamer.. så ble vifta bolta gjennom radiator :roll: med 6mm bolta.. som ikke har gjenger på det partiet som ligg mot kjølerillan i radiator.. håpa ikke radiator lekker etter dette [-o<

bvw9w0ht43k0v6ojnu3c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 405
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Etterarbeid :roll: jeg ble aldri fornøyd med ledningsnettet jeg laga til måleran i bilen.. ledingan besto av 2st høytalerledinga med 2 ledera i hver.. som va trokket gjennom trekkerør å ei strømpe :roll: det førte jeg la merke til var at det er håpløst å trekk ledning gjennom trekkerøret.. ledning hefta seg i disse rillan i røret når man sku trekk ei ny leding gjennom :evil: å disse høytalere ledingan va det kjempe tjukk isolering.. som tok på all plassen

Ut med det gamle

iwl3eagmxxg2hmn9dwfu.jpg

Å den nye ledning.. ei hel ledning med 7st 1,5kv ledera

br2w2kfnifdafm969drh.jpg

La inn leding i bilen.. målte opp lengda fra "sammlepungtet" til den førern som lå lengst unna (30cm) av isolerte ledning så langt.. å trakk og sammlet ledningan med trympestømpe som holdte 2 ledera (signal + jord)

y14tjw6x7wm0krzmv8el.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lys i dæsjbordet.

Alle lysan i dæsjbordet va død når jeg kjøpe e30.. å har egentli ikke prioritert å fått bytta pæran.. men siden dela av midtkonsol va demonter.. så kom jeg lett til nu :)

Har lest litt rundt om denne jobben.. å nesten alle tar ut hele ramma som holder cd/klokke/varmeanlegg.. står til og med i Haynes boka at ramma ska ut.. men æ fant ut at det va totalt unødvending :roll:

Pære nr1.. står der den rød pila peiker :wink:

rc76lxyk1dfuv8ogj00o.jpg

Pære nr2.. denne er den værste!! den lille svarte tingen.. er en pæreholder som må vendes 90grader.. før den løsner.. pæra sitt fast på innsiden.. på den svarte tingen

krng1i02aj8vbnqdlkig.jpg

Pære nr3.. denne må du nokk ta ut midtkonsoll før å kom til :wink: den sitter på undersiden av varmejusteringa

jajopy8w5kmgfjwdaiaq.jpg

Å det er alle :) håper jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

1 måler, 2 måleområder :)

Jeg har tidligere monter uorginal vanntemp måler, som måla tempratur i motorn.. men er også intrisert i temperatur i vannet som har gått gjennom radiator :roll: å har ikke løst å monter flere målera inni bilen! Så kom opp med en ide som gjor at jeg kunne bruk 1 måler.. på begge måleområdan :)

Kjøpte inn 1 ekstra vanntemp sensor, en veksel bryter.. å koblet det på denne måten

r210i9z07z3kbh0k3dni.jpg

Dette funger kjempebra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...