Gå til innhold

MikaelR sin e30.. Film fra ACR

Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på teknisk kontroll :)

202iaop8fguwhxw0swlx.png

Kw understellet ble godkjent og skrevet inn i vognkortet :applause:

Det jeg trudde kontrolørn sku reager på:

Eksos lyd (målt til 110db ved 5000rmp)

Grenrør

17"felger

Sotfilm på frontlys/blinklys

Åpent lufilter

Det jeg fikk mangel lapp på:

Før høy CO verdi #-o

0.20% vol CO

10,81% vol CO2

1213 ppm vol HC (sku ligg på 500)

0.28%vol CO cor

5.5% vol O2

1.244 AFR

19 C temp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 405
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sommertreff ACR 2013 :)

Testet E30 på Artic Circle Raceway i helga :D fikk kjør en god del :) drev kunn med "spor" kjøring! syns det er ekstrem morsomt.. selv med mine 130hk å "søppelconteiner" dekk :mrgreen:

Film fra noen runder på søndags formiddag :wink: beste runde tid 2,05

juo9d2lx0vgic7ol0c8b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ferdig med biltilsynet :)

Fikk mangel lapp på før høy CO måling.. Air/fuel blandinga va helt feil.. motorn fikk før mye bensin :roll:

Fikk lånt jeg ett CO apparat.. å justerte på CO justeringa som M20 motorene har på LMM.. genialt enkelt system :D justeringskruen måtte jeg skru helt ned før å kom under "lovlig" verdier

Hær er justeringskruen :wink:

ah7e7orx3bquvn510t59.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende spiralfjæren inni LMM'n din begynner å bli slapp etter så mange år i drift. :)

Går ann å stramme/justere den litt ved å ta av det sorte lokket, om det skulle trenges.

Men ja, er utrolig morsomt å kjøre på bane, trenger ikke så stor motor.

ACR er forøvrig en veldig bra bane, jeg pleier å være på vårtreffet selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende spiralfjæren inni LMM'n din begynner å bli slapp etter så mange år i drift. :)

Går ann å stramme/justere den litt ved å ta av det sorte lokket, om det skulle trenges.

Men ja, er utrolig morsomt å kjøre på bane, trenger ikke så stor motor.

ACR er forøvrig en veldig bra bane, jeg pleier å være på vårtreffet selv. :)

Jeg syns faktisk at acr va litt dårlig :roll: kan ikke husk at det var så masse telehiv.. å ugjevn asfalt som nu

Men kan også være at jeg aldri har kjørt med så stiv understell som det e30 har :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det skal jeg være enig med deg i, det har blitt mye telehiv på ACR i det siste.

Særlig i området over den tunellen man må kjøre gjennom for å komme inn på området.

Der holdpå jeg å riv i stykka e30.. å det humpen gjør at man får en dårlig inngang på svingen :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

M20B25 motorn har fått til oppmerksomhet i det siste.. har demontert den endel.. det siste som ble skrudd av var toppen.. på grunn av di knekte pinnboltan på eksos siden.. jeg har prøvd å få dem ut selv.. men har gidd opp.. å blir å send toppen inn til mekanisk verksted :roll:

Gjor et raskt overblikk over motorn.. tok noen mål før å skjekk mot det som står er orginalt

Sylinder bor: 83,8mm

Eksos Ventil :41,9mm

Innsug ventil: 36,3mm

Svinghjul vekt:

8.5kg (skal ikke denne være lettere på e30?)

15.5kg med trykkplate å cluths

w2azulh6gcdah72zle6g.jpg

Blokka har fått seg en strøk lakk :) det er deilig å få vekk den gamle møkka som lå der :)

tqmebfzlfwp4m6oabp73.jpg

Brukte en litt gammel.. men enkel måte å sjekk om det er noe ventilsete lekkasje i toppen.. la toppen oppned i vater.. snurra på kammen til begge ventilene va stengt på en sylinder.. fyll bensin i forbrenningskammeret.. å så om nivået på bensin synke.. heldigvis ser toppen min fint ut :) ikke noe lekkasje

wea6ejqjy7coyjh3vy03.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...